۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
BYD در پیست فروش به سرعت از تسلا عبور می کند
نیمی از خودروهای برقی ۲۰۲۷ متعلق به یک شرکت چینی

BYD در پیست فروش به سرعت از تسلا عبور می کند

BYD در حال پیشی گرفتن از تسلا به عنوان بزرگترین شرکت خودروهای الکتریکی از نظر فروش در جهان است.

بازار؛ گروه خودرو: بر اساس گزارش کانتر پوینت ریسرچ « Counterpoint Research»، شرکت چینی BYD در مسیر پیشی گرفتن از تسلا آمریکایی به عنوان بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی در سال جاری قرار دارد و این تغییر ماهیت پویایی بازار جهانی را نشان می دهد.

بر اساس محاسبات انجام شده توسط سی ان بی سی CNBC، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، فروش شرکت تحت حمایت میلیاردر وارن بافت با ۲۱ درصد افزایش سالانه به ۴۲۶۰۳۹ هزار خودروی الکتریکی رسید، در حالی که فروش تسلا با ۴.۸ درصد کاهش به ۴۴۳، ۹۵۶ هزار دستگاه رسید.

این در حالی است که کل تولید BYD - از جمله خودروهای برقی و هیبریدی - در سال گذشته به بیش از ۳ میلیون دستگاه رسید که ۱.۶ میلیون آن فقط خودروهای برقی بودند و تولید خودروهای باتری دار تسلا به ۱.۸۴ میلیون رسید که ... دومی در پیش زمینه است.

تسلا همچنین در سه ماهه اول سال جاری جایگاه اول خود را در فهرست بزرگترین شرکت های خودروسازی الکتریکی در جهان به BYD از دست داد.

اما کانترپوینت خاطرنشان کرد که چین همچنان یک نیروی مسلط در بازار خودروهای الکتریکی است و BYD در این راه پیشرو است و برآوردهای آن نشان می‌دهد که فروش خودروهای باتری در چین در سال جاری چهار برابر بیشتر از آمریکای شمالی خواهد بود.

این شرکت تحقیقاتی انتظار دارد چین تا سال ۲۰۲۷ سهمی بیش از ۵۰ درصد از فروش جهانی خودروهای الکتریکی را در اختیار داشته باشد.

کد خبر: ۲۹۳٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha