۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
خطر ریزش ۲۳ درصدی ارزش سهام در انتظار شرکت های برتر آمریکایی!
جی پی مورگان هشدار داد:

خطر ریزش ۲۳ درصدی ارزش سهام در انتظار شرکت های برتر آمریکایی!

هلدینگ بزرگ بانکی «جی پی مورگان» با انتشار تازه ترین گزارش خود از احتمال ریزش سنگین شاخص بورس و ارزش سهام شرکت های آمریکایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ هلدینگ بزرگ بانکی «جی پی مورگان» با انشتار تازه ترین گزارش خود از احتمال ریزش سنگین شاخص بورس و ارزش سهام شرکت های آمریکایی خبر داد.

جی پی مورگان با استناد به داده های حاصل از شاخص S&P ۵۰۰، مدعی شد که احتمال ریزش بالای ۲۰ درصدی در انتظار این شاخص بوده و سرمایه گذاران می بایست نسبت به این موضوع هشیار باشند.

این هلدینگ بزرگ بانکی آمریکایی معتقد است که ارزش سهام ۲۰ شرکت برتر S&P ۵۰۰ طی یک سال گذشته حدود ۲۷ درصد افزایش داشته و برخی از شرکت های ضعیف تر نیز رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرده اند. همچنین در شاخص راسل ۲۰۰۰ نیز شاهد متوسط رشد ۱.۷۳ درسدی بوده ایم که نشانگر پیدایش ضعف شرکت های آمریکایی لیست شده در این شاخص است.

در همین راستا، جی پی مورگان در گزارش خود پیش بینی ریزش ۲۰ الی ۲۳ درصدی ارزش سهام شرکت های برتر آمریکایی است که چنین موضوعی می تواند منجر به ایجاد دومینوی ریزش ارزش بازار بورس و شاخص های مهم آن در آمریکا شود.

لازم به ذکر است، ادامه سیاست پرداخت بهره بانکی بالا به سپرده ها در بانک های آمریکایی، منجر به شکل گیری نگرانی فزاینده ای در اقتصاد داخلی ایالات متحده شده است. بسیاری از اقتصاددانان تاکنون بارهای هشدار داده اند که در صورت ادامه این روند، نقدینگی انباشت شده در بانک ها به دلیل ریسک پذیری بالا، راهی بازار بورس نخواهد شد که چنین پدیده ای نهایتا منجر به ریزش ارزش سهام شرکت های آمریکایی می شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha