۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶
تاریخ برگزاری مجمع شرکت نفت پاسارگاد؛ نحوه پرداخت سود سهام شپاس

تاریخ برگزاری مجمع شرکت نفت پاسارگاد؛ نحوه پرداخت سود سهام شپاس

مجمع شرکت نفت پاسارگاد به طور سالیانه با حضور مدیران و سهامداران شرکت تشکیل می‌شود.

به گزارش بازار، شرکت‌های فعال در بازار سرمایه به منظور ارزیابی عملکرد و اتخاذ تصمیمات مالی مهم برای آینده شرکت جلسه‌ای تحت عنوان مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار می‌کنند. همانطور که از نام مجمع مشخص است، این مجمع به طور سالیانه با حضور مدیران و سهامداران شرکت تشکیل می‌شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مجمع تصویب صورت‌های مالی و تعیین سود نقدی است که بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران بلند مدت است. هدف از این مطلب بررسی مجمع شپاس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید و توزیع فرآورده‌های قیری در خاورمیانه است. زمان تشکیل مجمع این شرکت، محاسبه بازده نقدی در سال‌های گذشته و نحوه پرداخت سود سهام آن از موضوعات بررسی‌شده در این مطلب هستند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

به گردهمایی مدیران و سهامداران یک شرکت در راستای بررسی وضعیت شرکت و اتخاذ تصمیماتی مانند تصویب صورت مالی، استماع گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و… مجمع عمومی عادی سالیانه گفته می‌شود. برگزاری این مجامع باعث شفافیت در عملکرد شرکت می‌شود. هر سهامدار با حضور خود در مجمع دارای یک حق رای است و می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کند. شرکت‌ها می‌بایست حداکثر ۴ ماه پس از پایان سال مالی خود نسبت به برگزاری مجمع اقدام کنند. میزان سود نقدی با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های هر شرکت متفاوت است. بعد از تعیین سود تقسیمی، شرکت‌ها موظف هستند حداکثر تا ۸ ماه پس از برگزاری مجمع نسبت به پرداخت سود اقدام کند. برای آشنایی بیشتر با این مجمع، مطالعه مقاله مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد می‌شود.

زمان برگزاری مجمع شپاس

شرکت نفت پاسارگاد از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در ساعت ۰۹:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۰ در استان تهران، سعادت آباد، بلوار دریا، سردار دریا شمالی، انتهای ساحل دوم، پلاک ۳۷ برگزار می‌شود، حضور بهم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه

سهامداران حقیقی می‌توانند شخصا یا از طریق وکیل با ارائه وکالت نامه رسمی یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم و سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگی با امضای صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی، حضور بهم رسانند. سهامدارانی که امکان حضور در جلسه را ندارند، می‌توانند از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این شرکت به نشانی www.pasargadoil.com لینک ورود به جلسه را دریافت و به صورت مجازی و آنلاین با مجمع در ارتباط باشند.

دستور جلسه مجمع سالیانه شپاس در سال ۱۴۰۳

دستور جلسه سندی است که بر اساس آن می‌توان از ساختار و فرآیندهای جلسه مجمع مطلع شد. در مجمع شپاس منتهی به سال مالی ۱۴۰۲ در خصوص دستور جلسات زیر بحث و تصمیم‌گیری خواهد شد.

استماع گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی عادی موضوع ماده ۲۳۲ اصلاح قانون تجارت

استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی

تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹

تصویب معاملات مشمول ماده ۱۲۹ قانون تجارت

انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و تعیین حق‌الزحمه ایشان برای سال مالی منتهی به تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۲۹

انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌ها و اطلاعیه‌های شرکت

تصمیم‌گیری در خصوص تقسیم سود بین سهامداران

اتخاذ تصمیم در خصوص پاداش هیئت مدیره

تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره در جلسات و سایر کمیته‌های تخصصی هیئت مدیره

سایر مواردی که تصمیم‌گیری در خصوص آن در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه است.

حاضرین در مجمع شرکت نفت پاسارگاد

در مجمع شپاس منتهی به سال مالی ۱۴۰۱ اشخاص حقوقی نیز حضور داشتند.

شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین

شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری

شرکت گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین

شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین

شرکت صبا انرژی جهان گستر

شرکت پترو پالایش پارسوماش صبا انرژی

شرکت خدمات گستر صبا انرژی

سایر سهامداران

سود نقدی شپاس

شرکت‌هایی که در بورس فعالیت دارند، با اتمام سال مالی خود بخشی از سود خالص شرکت را به عنوان سود سهام میان سهامداران تقسیم می‌کنند. به این سود تقسیمی، سود نقدی نیز گفته می‌شود که از عوامل تاثیرگذار بر جذب سهامداران در سرمایه‌گذاری است. تحلیلگران برای تحلیل سود مجمع شپاس نیاز به بررسی تاریخچه توزیع سود نقدی در سال‌های گذشته دارند. جدول زیر درصد سود تقسیمی شرکت نفت پاسارگاد را در سال‌های مالی مختلف نشان می‌دهد.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود

۱۴۰۱/۱۲/۲۹۵٬۲۰۶ ریال۵٬۰۰۰ ریال٪۹۶

۱۴۰۰/۱۲/۲۹۲٬۷۳۶ ریال۲٬۲۰۰ ریال٪۸۰

۱۳۹۹/۱۲/۳۰۱٬۲۲۷ ریال۱٬۵۵۰ ریال٪۱۲۶

بازده نقدی سهام شپاس

عموما تحلیلگران پس از تعیین سود نقدی در مجمع به محاسبه بازده نقدی می‌پردازند. بازده نقدی یکی از معیارهای مهم در سرمایه‌گذاری است که از نسبت سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته‌شدن به دست می‌آید. بازده نقدی نشان‌دهنده میزان ارزندگی سرمایه‌گذاری در سهام است و محاسبه آن در تصمیم‌گیری سهامداران برای حضور در مجمع موثر است. به عبارتی هر چه بازده نقدی سهم بیشتر باشد، حضور در آن مجمع می‌تواند سودآورتر باشد. در ادامه روند بازده نقدی شپاس در سه سال مالی گذشته آورده شده است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته‌شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)

۱۴۰۱/۱۲/۲۹۳۲٬۴۰۰ ریال۵٬۰۰۰ ریال٪۱۵

۱۴۰۰/۱۲/۲۹۱۸٬۰۷۰ ریال۲٬۲۰۰ ریال٪۱۲

۱۳۹۹/۱۲/۲۹۱۷٬۶۵۲۱٬۵۵۰ ریال٪۸

زمانبندی پرداخت سود مجمع شپاس

برنامه زمانبندی پرداخت سود سهام شرکت نفت پاسارگاد که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت سهامدار باشند، به شرح زیر است.

سهامداران حقیقی

سود سهامداران حقیقی دارای کد سجام از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ به بعد با هماهنگی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شماره حساب بانکی معرفی‌شده در سامانه سجام واریز می‌شود. سهامدارانی که فاقد کد سجام هستند می‌توانند از تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ به بعد با مراجعه حضوری به شعب بانک پارسیان در سراسر کشور و با ارائه کارت ملی و اعلام کد بورسی، نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.

سهامداران حقوقی

سود سهامداران حقوقی دارای کد سجام با رعایت تساوی حقوق صاحبان سهام پس از توافق با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب معرفی‌شده در بازه زمانی قانونی واریز خواهد شد. سهامداران غیر سجامی با تکمیل جدول در سربرگ خود و با امضای صاحبان امضای مجاز و مهر شرکت، به همراه آخرین آگهی تغییرات صاحبان امضای مجاز، با رعایت تساوی حقوق صاحبان سهام، به حساب معرفی‌شده در بازه زمانی قانونی پرداخت خواهد شد.

آدرس شرکت جهت ارسال مدارک

تهران، سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان سردار دریا شمالی، کوچه ساحل ۲، پلاک ۳۷

کدپستی: ۱۹۹۸۸۷۳۶۶۵ صندوق پستی: ۱۹۳۹۵۴۵۹۸ شرکت نفت پاسارگاد

کد خبر: ۲۹۳٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha