۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
طوفان با سرعت ۱۱۵ کیلومتر سیستان را در نوردید

طوفان با سرعت ۱۱۵ کیلومتر سیستان را در نوردید

بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، ظهر امروز شاخص کیفیت هوا در برخی مناطق شرق کشور به ۵۰۰ واحد یعنی خطرناک برای تمام گروه ها رسید.

به گزارش بازار، اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور و داده های ایستگاه های هواشناسی زابل و زاهدان نشان می دهد عامل آلایندگی امروز، گردوخاک و ذرات معلق با اندازه ۱۰ میکرون است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۱۱ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوخاک حاصل شعاع دید افقی را در بسیاری از شهرهای استان کاهش داده است.

همزمان اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می دهد که شاخص کیفیت هوای زابل و زاهدان در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۱ ظهر امروز به ۵۰۰ واحد یعنی خطرناک برای تمام گروه‌ها رسیده است.

بر اساس راهنمای شاخص کیفیت هوای این سامانه، در شرایط خطرناک جوی افراد باید از فعالیت های خارج از منزل خودداری کنند. داده های اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان نشان می دهد که روز گذشته وزش باد شدید در زابل به توفان گردوخاک تبدیل شد و شعاع دید افقی را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

بیشینه سرعت این طوفان به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت رسید و برخی مناطق شمالی و نوار شرقی استان را تحت تاثیر قرار داد.

پیش از این سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی، نسبت به وزش باد شدید و توفان گردوخاک در نوار شرق کشور هشدار داده بود. پس از این هشدار روز گذشته اعلام کرد فعالیت ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان در روز سه شنبه با ۲ ساعت تاخیر شروع می شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha