۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
ایران مرجع قیمت‌گذاری گاز می‌شود
مدیرعامل بورس انرژی:

ایران مرجع قیمت‌گذاری گاز می‌شود

مدیرعامل بورس انرژی با تأکید براینکه باید مصرف انرژی را با سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی کاهش دهیم، گفت: با اجرای طرح بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس، آینده شاهد قیمت‌گذاری گاز در منطقه باشیم.

به گزارش بازار، علی نقوی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۲ تیر) در آیین رونمایی از بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس انرژی ایران و آغاز معاملات گواهی صرفه‌جویی گاز با بیان اینکه راه‌اندازی این بازار بهینه‌سازی مدیون حمایت‌های رئیس‌جمهوری شهید و وزیر نفت است، گفت: براساس برنامه‌ریزی قرار بود برنامه امروز در شورای عالی انرژی کشور با حضور رئیس‌جمهوری شهید، آیت‌الله رئیسی، برگزار شود.

وی ادامه داد: براساس بند هفتم سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف انرژی ابلاغی مقام معظم رهبری، موظفیم مصرف انرژی را با سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی کاهش دهیم، ازاین‌رو با هدف کاهش ناترازی گاز کشور و افزایش تولید ناخالص داخلی، طرح بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس انرژی اجرا می‌شود.

مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به سابقه اجرای طرح بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس از سوی کشورهای توسعه‌یافته، گفت: تا امروز سیاست‌های استانداردی و جریمه‌ای برای کاهش مصرف انرژی در کشور استفاده شده است، اما طرح بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس، همسو با شعار سال اجرا خواهد شد.

نقوی ادامه داد: با اجرای طرح بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس، در آینده به‌نوعی شاهد قیمت‌گذاری گاز در بخش خصوصی خواهیم بود و امیدواریم به‌زودی بتوانیم مرجع قیمت‌گذاری گاز در منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه به‌زودی با همکاری شرکت ملی گاز ایران شاهد عرضه‌های فیزیکی گاز طبیعی در بورس انرژی خواهیم بود، گفت: پارسال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گاز مایع در بورس انرژی به ۴۰ مشتری عرضه شد و از محل افزایش رقابت حاصل‌شده، بیش‌ از ۵۷ میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل شد.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha