۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
برگزاری کارگاه آموزشی «صابون‌سازی» در شاهرود
در راستای توانمند سازی بانوان انجام شد؛

برگزاری کارگاه آموزشی «صابون‌سازی» در شاهرود

شاهرود- موسایی، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود از برگزاری دوره آموزشی صابون سازی به روش سرد در شهرستان خبر داد.

آزاده موسایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه کارگاه صابون سازی به روش سرد در شهرستان شاهرود برگزار شد که در این دوره ۴۸ نفر شرکت کردند و از این ۴۸ نفر ۱۲ نفر به اشتغالزایی و در آمد زایی رسیدند، بیان کرد: در کتابخانه های عمومی، به‌راحتی اقشار مختلف جامعه را می توان در آن یافت و در واقع می‌توان این‌طور بیان کرد که کتابخانه‌های عمومی هر شهر، بانی فرهنگ، اطلاع‌رسانی و آموزش در آن شهر هستند.

وی در خصوص دوره آموزشی صابون‌سازی به روش سرد، توضیح داد: دوره صابون‌سازی به روش سرد یک رشته جدید به شمار می رود و به‌تازگی رواج پیدا کرده است. امروزه، به علت اینکه افراد از مواد طبیعی و گیاهی استفاده می کنند بازار خوبی دارد. از طرفی چون این صابون را با استفاده از مواد اولیه ساده و کم‌هزینه تولید می کنند، می‌توان گفت کارآموزان از این دوره استقبال کردند.

رئیس فنی و حرفه ای دختران شاهرود با اعلام اینکه این دوره تاکنون در سه بازه زمانی و برای سه گروه از هنرجویان در کتابخانه عمومی شهرک البرز شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: عطاری های منطقه در دوره اول حضور یافتند و این دوره آموزشی را با موفقیت به پایان رسانده و اکنون نیز محصولاتشان را خودشان تولید و در مغازه‌هایشان به‌صورت حضوری یا مجازی به فروش می‌رسانند.

موسایی نژاد با بیان اینکه در دوره دوم و سوم نیز دانش آموزان و زنان خانه‌دار با استقبال این دوره آموزشی را پشت سر گذاشتند و اکنون در منازل خود بسته به نیاز و نوع پوستی که دارند این صابون را تولید و استفاده و بعضاً به فروش می‌رسانند، عنوان کرد: در این دوره ۴۸ نفر شرکت کردند که از این تعداد تاکنون ۱۲ نفر به اشتغال و درآمدزایی خوبی رسیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این حرفه، رشته جدیدی است و بازار اشباعی ندارد، عنوان کرد: علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند با گذراندن یک دوره آموزشی مهارت‌های لازم را کسب کرده و حتی با بستن قرارداد با کارخانه‌های معتبر صابون‌سازی برند خود را ثبت و به‌صورت گسترده فعالیت خود را ادامه دهند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود به خاصیت درمانی این نوع صابون اشاره کرد و گفت: امروزه بسیاری از متخصصان پوست و مو نیز مصرف این نوع صابون را به بیماران تجویز می‌کنند؛ چراکه این صابون نه‌تنها به پوست آسیبی نمی‌زند بلکه بسته به نوع پوست، خاصیت درمانی نیز دارد.

موسایی نژاد گفت: اگر طوری برنامه‌ریزی شود که این تعامل بین مرکز فنی و حرفه‌ای و کتابخانه‌ها در تمام استان ادامه پیدا کند، افراد می‌توانند با گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی گواهینامه معتبر دریافت کنند و به‌واسطه آن کسب‌وکار خود را نیز ارتقا دهند.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha