۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
۹۲ درصد روستاییان زنجانی از نعمت شبکه آب شرب سالم بهره‌مند هستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

۹۲ درصد روستاییان زنجانی از نعمت شبکه آب شرب سالم بهره‌مند هستند

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان تعداد افراد تحت پوشش شبکه آب در شهرها و روستاهای استان را یک میلیون و ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: ۹۲ درصد روستاها از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، محمدرضا نادرخانی اظهار کرد: مدیریت تقاضا یکی از سیاست‌های شرکت آب و فاضلاب است و با توجه به افزایش جمعیت و افزایش تقاضا پروژه‌های مختلفی مثل زون‌بندی و مدیریت فشار و کاهش هدر رفت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مدیریت تقاضا به مدیریت مصرف مربوط می‌شود، عنوان کرد: استفاده از تجهیزاتی مثل استفاده از شیرآلات الکترونیکی و اهرمی، سرپوش‌های کاهنده آب از نکات مهم برای صرفه‌جویی در مصرف آب به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه بخش دیگر مدیریت مصرف به اصلاحات رفتاری مربوط است، ابراز کرد: نقش اصحاب رسانه در این زمینه برجسته است و اگر در مردم این باور را ایجاد کنیم که منابع آب محدود هستند، زیاده‌روی در مصرف نخواهیم داشت.

نادرخانی یادآور شد: زمستان امسال شاهد بارش برف نبودیم تا این منابع وارد آب‌های زیرزمینی شود و از این‌رو تابستان پرتنشی را پیش رو داریم و باید این مدیریت مصرف از طرف مردم، صاحبان صنایع و کشاورزان مورد توجه قرار گیرد.

وی تعداد افراد تحت پوشش شبکه آب در شهرها و روستاهای استان زنجان را یک میلیون و ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: بیش از ۹۲ درصد روستاها از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha