۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵
پرداخت ۱۸۰ هزار وام مسکن روستایی| رویکرد مثبت بانک ها به تسهیلات نوسازی در روستاها
رئیس بنیاد مسکن در گفتگو با «بازار» اعلام کرد

پرداخت ۱۸۰ هزار وام مسکن روستایی| رویکرد مثبت بانک ها به تسهیلات نوسازی در روستاها

صالحی، رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه رویکرد بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی مثبت است گفت: از ۳۵۰ هزار وام مسکن روستایی ۲۷۰ هزار پرونده تشکیل و به بانک ها معرفی شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: افزایش سقف وام مسکن از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان و از ۲۰۰‌ هزار فقره به ۳۵۰‌ هزار فقره نشان داد دولت تلاش دارد این بار فراتر از قانون، توجه ویژه ای به نوسازی مسکن در روستاها کند.

اگر چه سال گذشته بانک ها در پذیرش مصوبه دولت و بانک مرکزی، طفره رفتند اما روند پرداخت تسهیلات مسکن روستایی بعد از ابلاغ آن به سیستم بانکی سرعت بهتری به خود گرفت.

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از سال ۸۴ آغاز و بر اساس قانون بانک ها موظف هستند با پرداخت وام مسکن روستایی، واحدهای مسکونی روستایی را نوسازی و بازسازی کنند

غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که آیا در ۵ ماه گذشته بانک ها همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی داشته اند؟ گفت: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از سال ۸۴ آغاز و بر اساس قانون بانک ها موظف هستند با پرداخت وام مسکن روستایی، واحدهای مسکونی روستایی را نوسازی و بازسازی کنند تا در برابر حوادث غیر مترقبه و زلزله مقاوم باشند.

او با اشاره به اینکه از اول دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود ۵ ماه بیش از ۲۷۰‌ هزار پرونده تشکیل و به بانک‌ها برای وام مسکن روستایی معرفی صورت گرفته است اظهار داشت: اگر بخواهیم مقایسه ای برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سال گذشته با ۴ ماه امسال انجام دهیم متوجه خواهیم شد که این روند بهتر از سال گذشته و همکاری بانک ها بهتر از پارسال بوده است.

صالحی ادامه داد: در حال حاضر همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهتر شده و با توجه به پیگیری هایی که انجام دادیم همکاری ۹ بانک عامل بهتر هم شده است.

از این ۲۷۰ هزار پرونده تشکیل شده و معرفی شده به بانک های عامل تاکنون ۱۸۰ عقد قرارداد صورت گرفته و تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شده است

او با اشاره به اینکه متقاضیان نباید فرصت را از دست بدهند و با گذشت زمان هزینه‌های تمام شده آنها در ساخت مسکن افزایش می یابد افزود: از این ۲۷۰ هزار پرونده تشکیل شده و معرفی شده به بانک های عامل تاکنون ۱۸۰ عقد قرارداد صورت گرفته و تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شده است.

آنچه که مشخص است این است که رویکرد بانک ها نسبت به تسهیلات مسکن روستایی مثبت است چرا که از سال ۸۴ این وام پرداخت می شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا بانک های عامل با توجه به محدودیت های منابع مالی هنوز هم به پرداخت و افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری موافق هستند؟ گفت: به هر حال اگر دقت کنیم متوجه می شویم که پرداخت وام مسکن روستایی قانون است و بانک ها نیز به این قانون عادت کرده اند. اما آنچه که مشخص است این است که رویکرد بانک ها نسبت به تسهیلات مسکن روستایی مثبت است چرا که از سال ۸۴ این وام پرداخت می شود.

صالحی در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: میزان زمین تامین شده زمین و اراضی تامین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در روستاها به رقم ۸۴۲ هزار و ۴۲۶ قطعه رسیده است.

مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است

او یادآوری کرد: مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha