۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
تعداد روستاهای برق‌دار کشور به ۵۸ هزار و ۷۸۹ روستا رسید

تعداد روستاهای برق‌دار کشور به ۵۸ هزار و ۷۸۹ روستا رسید

وزارت نیرو در راستای ارتقای سطح رفاه و معیشت قشر محروم جامعه در سال ۱۴۰۲ اقدام به برق‌رسانی به ۱۰۳ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۷۶ میلیارد تومان کرد.

به گزارش بازار از وزارت نیرو، در پیروی از سیاست کلان کشور به‌منظور برق‌دار شدن روستاهای محروم کشور و باهدف گسترش دامنه نفوذ انرژی برق در مناطق محروم، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۳ روستا با تعداد ۱۵۴۱ خانوار به شبکه سراسری برق متصل شدند.

طول شبکه فشار متوسط و ضعیف روستایی احداث شده در سال گذشته به‌منظور تأمین برق‌کافی برای روستاهای مناطق محروم به ترتیب ۱۷۱ و ۶۱ کیلومتر بوده است.

همچنین تعداد و ظرفیت ترانسفورماتورهای روستایی نصب شده در سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۱۲۲ دستگاه و ۶.۲ مگاولت آمپر اعلام شده است.

با درنظرگرفتن موارد اشاره شده در پایان سال ۱۴۰۲ تعداد کل روستاهای برق‌دار شده کشور به ۵۸ هزار و ۷۸۹ روستا رسید و تعداد کل مشترکان روستایی و تعداد کل مشترکان خانگی روستایی کشور نیز که تا پایان سال گذشته از نعمت برق بهره‌مند شدند، به ترتیب ۸ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۹۰۱ روستا و ۷ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۳۰۳ روستا بوده است.

تعداد کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار برق‌دار موجود تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۴۱ هزار و ۲۵ روستا و تعداد کل روستاهای زیر ۲۰ خانوار برق‌دار در همین بازه زمانی به ۱۷ هزار و ۷۶۴ روستا رسید.

در حال حاضر طول شبکه فشار متوسط روستایی موجود کشور به ۳۰۱ هزار و ۷۸۲ کیلومتر معادل ۶۵ درصد کل شبکه فشار متوسط کشور رسید و طول شبکه فشارضعیف روستایی موجود نیز ۱۳۷ هزار و ۷۹۶ کیلومتر است.

هزینه برق‌رسانی به روستاها در سال گذشته ۱۷۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha