۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
بهره گیری از دانش و متخصصان خارجی امتیاز ویژه دارد| برنامه صمت، خود اتکا کردن تامین برق صنایع است
وزیر صمت در گفتگو با بازار؛

بهره گیری از دانش و متخصصان خارجی امتیاز ویژه دارد| برنامه صمت، خود اتکا کردن تامین برق صنایع است

وزیر صمت در اشاره به کاهش تولید بخش معدن به واسطه فرسودگی ماشین آلات گفت: در بخش معدن از یکسو نیاز به نوسازی در حوزه ماشین آلات وجود دارد و از سوی دیگر ما نیازمند این هستیم که تکنولوژی را نوسازی کنیم.

بازار؛ گروه صنعت: بخش های مختلف صنعت و معدن با چالش های مختلف مواجه هستند که این امر موجب شده در مواردی موجب کاهش محسوس تولید گردد. به طوری که برای بخش معدن غالبا فرسوده بودن ماشین آلات و محدودیت های اعمال شده برای واردات ماشین آلات موجب کاهشی شدن روند تولید شده است.

علی آبادی تاکید کرد: اگر صنعتگران و معدن ‌کاران از متخصصان و دانشمندان سایر کشورها بهره بگیرند، مشوق‌ های ویژه به آنها اختصاص می ‌یابد

ضرورت نوسازی ماشین آلات و تکنولوژی در بخش معدن کشور

عباس علی آبادی در خصوص برنامه های وزارت صمت برای رفع این مشکل بخش معدن کشور به خبرنگار بازار گفت: در حوزه معدن هم فرسودگی ماشین آلات و هم به روز نبودن تکنولوژی را داریم. به این ترتیب در بخش معدن از یکسو نیاز به نوسازی در حوزه ماشین آلات وجود دارد و از سوی دیگر ما نیازمند این هستیم که تکنولوژی را نوسازی کنیم. در این راستا نیز شرایطی برای بخش معدن در بسته حمایتی وزارت صمت تدارک دیده شده است.

علی آبادی همچنین در مراسم روز ملی صنعت و معدن با انتقاد از عملکرد بخش معدن در عدم استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیا گفت: در واقع علت وضعیت فعلی محیط زیست کشور ناشی از عدم دستیابی به فناوری‌ های پیشرفته است و هنوز می‌ خواهیم به صورت سنتی کار کنیم. لذا تا زمانی که فناوری در بخش معدن ارتقا نیابد، معدنکاران نباید انتظار همکاری محیط زیست با خود را داشته باشند.

وی افزود: امروز فناوری‌ها به قدری پیشرفت کرده که بدون ضربه زدن به محیط زیست فعالیت می‌کنند اما ما محیط زیست را نابود کرده‌ایم. بنابراین اگر بنا داریم به طبیعت خود احترام بگذاریم باید فناوری ‌ها را ارتقا داده و از تجهیزات روز استفاده کنیم.

علی آبادی تاکید کرد: اگر صنعتگران و معدن ‌کاران از متخصصان و دانشمندان سایر کشورها بهره بگیرند، مشوق‌ های ویژه به آنها اختصاص می ‌یابد.

ما در یک شرایط فوق العاده قرار گرفته ایم و دولت تصمیم گرفته اولویت را به مردم بدهد. با این وجود بنده معتقدم اولویت تامین برق به صنعت باید داده شود و فکر می کنم که کشور نهایتا به این تصمیم خواهد رسید

۵۰درصد نیروگاه هایی که به مدار آمده توسط بخش صنعت سرمایه گذاری شده است

علی آبادی همچنین در خصوص مشکل تامین برق برای بخش صنعت و آثار سویی که بر تولید گذاشته گفت: ما در یک شرایط فوق العاده قرار گرفته ایم و دولت تصمیم گرفته اولویت را به مردم بدهد. با این وجود بنده معتقدم اولویت تامین برق به صنعت باید داده شود و فکر می کنم که کشور نهایتا به این تصمیم خواهد رسید.

علی آبادی افزود: منتها در حال حاضر برنامه وزارت صمت خود اتکا کردن تامین برق صنایع است. به این معنا که در حال حاضر در حال احداث نیروگاه هستیم و بیش از ۵۰درصد نیروگاه هایی که به مدار آمد نیروگاه هایی بود که توسط خود صنعت سرمایه گذاری شده است.

وزیر صمت: تلاش داریم خود صنعت برق را هم به عنوان یک صنعت اقتصادی در بیاوریم تا عده ای برای سرمایه گذاری در این صنعت بیایند و برق بفروشند، اگر چنانچه این اتفاق بیفتد مشکل تامین برق صنایع به صورت اساسی حل خواهد شد

وی افزود: از سوی دیگر تلاش داریم شرکت های بزرگ را در این بخش فعال تر کنیم تا زیرساختهای لازم برای تولید برق را فراهم کنیم. ضمن اینکه تلاش داریم خود صنعت برق را هم به عنوان یک صنعت اقتصادی در بیاوریم تا عده ای برای سرمایه گذاری در این صنعت بیایند و برق بفروشند. اگر چنانچه این اتفاق بیفتد مشکل تامین برق صنایع به صورت اساسی حل خواهد شد.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: علاوه بر این شهرک های انرژی را اجرا می کنیم که معافیت های مالیاتی دارند، زمین و امکانات مناسب دریافت می کنند و از پشتیبانی های دیگر وزارت صمت نیز دریافت می کنند. اینها شرایطی است که تلاش داریم از این طریق برق صنایع را بتوانیم به صورت خود اتکا تامین کنیم.

کد خبر: ۲۹۳٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha