۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
دستگاه‌های رمز ارز غیر مجاز در خوزستان پس از کشف امحا می‌شوند

دستگاه‌های رمز ارز غیر مجاز در خوزستان پس از کشف امحا می‌شوند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه رمز ارزهای غیرمجاز در خوزستان امحا می‌شوند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۲ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان خوزستان کشف و ضبط شده است.

به گزارش بازار، علی خدری اظهار کرد: با حکم قضایی و کسب مجوزهای لازم، دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز کشف شده در استان خوزستان امحا می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها به صورت غیرمجاز از برق استفاده می‌کردند افزود: با دریافت مجوزهای لازم و به دستور مقام قضایی، این دستگاه‌ها امحا خواهند شد.

خدری با اشاره به مضرات استخراج غیرمجاز رمز ارز گفت: این کار علاوه بر تحمیل بار اضافی به شبکه برق، باعث ایجاد نوسان و کاهش ولتاژ و نارسایی شبکه برق می‌شود که در نهایت مردم و مشترکان را دچار مشکل می‌کند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ضمن هشدار به استفاده کنندگان از رمزارزهای غیرمجاز و با اشاره به جریمه‌های سنگین این دستگاه اظهار کرد: استخراج غیرمجاز رمز ارز، به دلیل استفاده از دستگاه‌های غیراستاندارد می‌تواند منجر به حوادث ناگوار و آتش‌سوزی شود.

وی از شهروندان خوزستانی در خواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در زمینه استخراج غیرمجاز رمز ارز، مراتب را به این شرکت یا مراجع قضایی و انتظامی اطلاع دهند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

کد خبر: ۲۹۳٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha