۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
احتمال خروج غول خودروسازی آمریکا از آلمان

احتمال خروج غول خودروسازی آمریکا از آلمان

روزنامه آلمانی بیلد در گزارشی اعلام کرد که کارخانه شرکت خودروسازی فورد آمریکا در کلن آلمان دست به تعدیل نیروی قابل توجهی در سطح مدیریتی زده و احتمالا در حال ترک کردن این کشور است.

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، روزنامه آلمانی بیلد روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که کارخانه شرکت خودروسازی فورد آمریکا در کلن آلمان دست به تعدیل نیروی قابل توجهی در سطح مدیریتی زده و احتمالا در حال ترک کردن این کشور است.

به گفته این روزنامه، نگرانی‌ها در نمایندگی این شرکت در آلمان پس از اعلام فورد مبنی بر اینکه از ۱۰ مدیر عامل فعلی، تنها چهار نفر در سمت خود باقی خواهند ماند، افزایش یافته است.

این خودروساز در بیانیه ای اعلام کرد: فورد به عنوان بخشی از تحول تجارت در اروپا، ساختار اداری و مدیریتی خود را در آلمان ساده کرده و مدیریت شرکت مسئولیت محدود فورد-ورکه را کوچک می‌کند.

این شرکت آمریکایی افزود که از اول ژوئیه ۲۰۲۴ حداکثر چهار عضو مدیریت این کارخانه را تشکیل خواهند داد.

کایران کیهیل، رئیس هیئت نظارت این شرکت استدلال کرد که برای ساده‌سازی ساختار اداری و مدیریتی فورد در آلمان به گامی اساسی نیاز است.

وی گفت: این حرکت به ما سرعت عمل بیشتری می دهد و به تیم مدیریت اجازه می دهد تا کاملاً روی وظایف عملیاتی خود تمرکز کند و فورد را به آینده‌ای موفق هدایت کند.

فورد سال گذشته اخراج گسترده کارکنان خود را به عنوان بخشی از یک طرح ریاضت اقتصادی اعلام کرد و گفت که ۳۸۰۰ نفر از کارکنان خود را در اروپا، که اکثر آن‌ها در آلمان هستند، مشمول فرایند تعدیل نیرو خواهد کرد و این در حالی است که فورد به سمت تولید خودروهای الکتریکی (EV) که به پرسنل کمتری نیاز دارد، حرکت کرده است.

هفته گذشته، فورد برنامه‌های خود را برای ادامه تعدیل نیرو در آلمان بدون مشخص کردن تعداد اخراج‌های بیشتر اعلام کرد.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha