۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
تعامل با ترکمنستان به حمایت دولت نیاز دارد| اهمیت دیپلماسی اقتصادی در دولت جدید
رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران و ترکمنستان:

تعامل با ترکمنستان به حمایت دولت نیاز دارد| اهمیت دیپلماسی اقتصادی در دولت جدید

گرگان- پورقاز، رئیس کمیسیون حمل و نقل و گمرک اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان گفت: بخش خصوصی برای برقراری ارتباط با طرف‌های ترکمنی نیاز به حضور و حمایت دولت دارد.

مسعود ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‌پورقاز‍ در گفت و گو با خبرنگار بازار مشکلات حال حاضر تجار ایرانی برای گسترش روابط خود با تجار ترکمنستان را در «حوزه‌ حمل‌ونقل»، «مسائل گمرکی» و «مراودات بانکی» عنوان کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و گمرک اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان ضمن انتقاد از عدد و ناهماهنگی نهادهای دخیل در بخش حمل‌ونقل و لجستیک کشور، افزود: ناکارآمدی نظام مالی در پشتیبانی از بخش حمل‌ونقل، کمبود ناوگان یخچالدار و بعضا فرسودگی ناوگان موجود از جمله مشکلات تاثیرگذار بر صادرات جاده‌ای کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه کالاهای مصرفی سبک و مواد خوراکی می‌تواند بازار مناسبی در ترکمنستان داشته باشد، اضافه کرد: ایران ظرفیت بالایی برای تبادلات تجاری با این کشور دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و گمرک اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان با تاکید بر اینکه دولت باید در تعامل بخش خصوصی با سایر کشورها حمایت‌های لازم را داشته باشد، تصریح کرد: بخش خصوصی برای برقراری ارتباط با طرف‌های ترکمنی نیاز به حضور و حمایت دولت دارد.

وی ضمن اشاره به انتخابات برای روی کار آمدن دولت چهاردهم، افزود: چند کار جدی که دولت آینده باید به آن توجه داشته باشد شناسایی کشورهای هدفی است که کالاهای ما برای آنها جذابیت دارد، تهیه فهرستی از این کشورها و همینطور تلاش در بحث دیپلماسی اقتصادی است.

کد خبر: ۲۹۳٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha