۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
نقدهای وارد به بخش معدن تخریب کننده است؛ جمعا ۴درصد سرزمین تحت پوشش فعالیت های معدنی است
ربیس خانه معدن ایران مطرح کرد؛

نقدهای وارد به بخش معدن تخریب کننده است؛ جمعا ۴درصد سرزمین تحت پوشش فعالیت های معدنی است

ریس خانه معدن با بیان اینکه نقدهای وارد به بخش معدن تخریب کننده است، گفت: جمعا ۴درصد سرزمین تحت پوشش فعالیتهای معدنی است و با حدود ۵۵میلیارد دلار سرمایه گذاری توانسته ایم در تامین ارز نقش داشته باشیم.

بازار؛ گروه صنعت: محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران در مراسم روز ملی صنعت و معدن گفت: امروز شاهد هستیم که ناامیدی در بخش تولید کشور وجود دارد با این وجود بخش معدن ایران دارای مزیت هایی است که تنها سه کشور از ان بهره مند هستند؛ از این منظر که مواد معدنی به علاوه نفت و گاز داریم. لذا باید برای ان لحظه به لخظه برنامه ریزی کنیم.

۴درصد سرزمین تحت پوشس فعالیت های معدنی است
بهرامن با اشاره به نقدهایی که به فعالیت های بخش معدن وارد می شود گفت: این نقدها درست نیست و بلکه تخریب کننده است. طبق اطلاعات روز جمعا ۴درصد از سرزمین تحت پوشش فعالیتهای معدنی است و با حدود ۵۵میلیارد دلار سرمایه گذاری توانسته ایم سهم خاصی را طی چند سال گذشته بخصوص زمانی که نگاه ها به درامد نفتی کاهش یافت برای تامین ارز مورد نیاز کشور فعالیت کنیم.
وی خاطر نشان کرد: اگر از این ذخایر خدادادی استفاده نکنیم به جامعه خیانت کرده ایم. سوال اینجاست که چرا نمی گذارید متولی بخش معدن فعالیت کند و نقش خود را در فعالیت های اقتصادی ایفا کنند و به این ترتیب رشد واقعی خود را داشته باشد؟
وی افزود: بخش حاکمیت متولی معدن است اما ایا متولی می تواند به تمام مسایل رسیدگی کند؟ خیر. متاسفانه چوب لای چرخ متولی بخش معدن می گذارند.
بهرامن با بیان اینکه مزیت های بخش معدن شناسایی شده است افزود: در برنامه هفتم توسعه رشد ۱۳درصدی برای بخش معدن تعریف شده است لذا باید برای تحقق این رشد زیرساخت های لازم فراهم شود.

گفتنی است مراسم نکوداشت روز صنعت و معدن در سالن اجلاس سران با حضور وزیر صمت، معاونین، تشکل های بخش خصوصی و فعالان بخش صنعت و معدن در حال برگزاری است.

کد خبر: ۲۹۳٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha