۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
وقوع حادثه امنیتی جدید در دریای سرخ
آژانس تجارت دریایی انگلیس خبر داد؛

وقوع حادثه امنیتی جدید در دریای سرخ

در حالی که نیروهای مردمی یمن دیشب از سلاح جدید خود در عملیات دریایی رونمایی کردند، امروز آژانس تجارت دریایی انگلیس از حادثه‌ای جدید در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از المسیرة، آژانس تجارت دریایی انگلیس (امبری) از وقوع یک حادثه دریایی در فاصله ۱۳ مایلی بندر المخا در سواحل یمن خبر داد.

هنوز جزئیات دقیقی از این حادثه منتشر نشده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیشب اعلام کرد: نیروهای دریایی نیروهای مسلح یمن از یک قایق نظامی جدید رونمایی کرده‌اند. وی گفت: این قایق دارای قدرت تخریب بالا و فناوری پیشرفته است.

سریع افزود: رسانه‌های جنگی مقاومت ساعت سه بعد از ظهر فردا یک‌شنبه صحنه‌هایی از هدف قرار دادن کشتی « Transworld Navigator» توسط این قایق را منتشر می‌کنند.

گفتنی است که نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های ائتلاف آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل‌شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ، ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حملات ائتلاف آمریکایی به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل می‌شود.

ناظران سیاسی در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه‌بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، بلکه توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

کد خبر: ۲۹۳٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha