۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
عملکرد ۳۳ ماهه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تشریح شد؛

برقراری ۵۰ هزار و ۱۰۷ پرواز داخلی و خارجی توسط «هما» در دولت سیزدهم

مجموع پروازهای داخلی و خارجی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از شهریور تا اسفند ۱۴۰۰ و نیز سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ هزار و ۱۰۷ پرواز بوده است که ۹۸ هزار و ۱۰۲ ساعت پرواز مولد درآمد ایرلاین ملی است.

به گزارش بازار، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نزدیک به نیم قرن است که به عنوان بازویی توانمند در اختیار مردم ایران بوده و می‌کوشد تا با جابه‌جایی مسافر، بار صادراتی و وارداتی و پُست در شبکه داخلی و بین‌المللی به نحو مطلوب انجام وظیفه کند. این شرکت عملکرد خود حدفاصل شهریور ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۲ در زمینه‌های عملیات پرواز، خدمات و اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکلات درون سازمانی را تشریح کرد.

در دوره دولت مردمی سیزدهم در دو دوره حج تمتع انجام شده و تعداد ۲ هزار و ۱۶۴ پرواز به مقاصد جده و مدینه انجام و در حدود ۱۲۷ هزار و ۱۱۹ نفر مسافر حمل شده است که شامل ۳۹ هزار و ۵۹۱ زائر با ۶۴۸ پرواز در سال ۱۴۰۱ و ۸۷ هزار و ۵۲۸ زائر با یک‌هزار و ۵۱۶ پرواز در سال ۱۴۰۲ بوده است.

پروازهای عتبات عالیات از شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و کرمان به شهر نجف در عراق انجام شده است و در مجموع در دوره دولت مردمی سیزدهم تعداد ۲ هزار و ۵۲۴ پرواز به مقصد مذکور انجام و در ۴۸۰هزار و ۲۶۰ نفر مسافر حمل شده است.

جزئیات عملکرد عتبات بیانگر ۵۵ هزار و ۱۲۴ مسافر حمل شده (نفر) با ۲۹۳ پرواز از شهریور ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ و ۲۶۶هزار و ۴۸ نفر با یک‌هزار و ۴۶۲ پرواز در سال ۱۴۰۱ و ۱۵۹ هزار و ۸۸ نفر با ۷۶۹ پرواز در سال ۱۴۰۲ است.

پروازهای جام جهانی در سال ۱۴۰۱ در مسیرهای تهران- دوحه- تهران، قشم- دوحه- قشم، کیش- دوحه- کیش، شیراز- دوحه- شیراز انجام و در مجموع رفت و برگشت تعداد هشت‌هزار و ۱۵۸ مسافر حمل شد.

تست، تعمیر، تعمیرات اساسی و انجام اصلاحیه‌های ۱۸۲ هزار و ۵۴۶ قطعه مختلف در کارگاه‌های مکانیک و ۱۵ هزار و۲۴۷ قطعه در کارگاه‌های اویونیک هواپیما توسط هما در دولت مردمی سیزدهم انجام شد. همچنین ۱۵ شرکت‌های هواپیمایی داخلی و ۱۶شرکت‌های هواپیمایی خارجی طرف قرارداد گیرنده خدمات هندلینگ از خدمات فرودگاهی هما هستند.

اهم دستاوردها و اقدامات انجام شده طی دوره دولت مردمی سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در به نتیجه رساندن پیگیری‌های حدود هفت ساله هما در انتقال موسسه صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری عملکرد موفقی داشته است و همچنین با بانک آینده تسویه حساب کرده است و ضمن فک رهن هواپیماهای ترهین شده، بدهی بیمه ایران و بدهی در ایستگاه‌های نجف و بغداد نیز پرداخت شد.

در دولت مردمی سیزدهم، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توانست بضاعت تعمیراتی داخلی و انجام ۱۰ ها چک دوره‌ای هواپیماها در واحد مهندسی و تعمیرات را تقویت کند و برای بازگشت به چرخه عملیات برخی از هواپیماهای زمین‌گیر و نوسازی تجهیزات خدمات فرودگاهی قرارداد منعقد کند.

علاوه بر پیاده سازی و اجرای و به روز رسانی وبسایت هما و برگزاری رزمایش سایبری در هما، حدود یک میلیون و ۲۶۲ هزار شاگرد ساعت دوره‌های آموزشی خدمات زمینی و ایمنی، عمومی و معارف اسلامی و آموزش زبان انگلیسی، مهندسی و تعمیرات، عملیات و خدمات پرواز برگزار شد.

از دیگر اقدامات می‌توان به اجرای دوره مدیریت امنیت هوانوردی برای ٥٠ نفر از فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، اجرای سه دوره مدیریت بحران امنیتی برای نخستین بار در سطح کشور با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، پیاده سازی و اجرای مدیریت دانش در سطح کل شرکت اشاره کرد.

در همین دوره مدیریتی در دولت سیزدهم اتمام فاز اول سیستم جامع آموزش (Training Management، Learning Management، Training Portal و...)، استقرار سامانه بار داخلی ۸۰ درصد (شامل صدور بارنامه الکترونیکی- انجام عملیات فروش بار) در مرحله استقرار، استقرار پورتال رسمی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به آدرس https://www.iranair.com به سرانجام رسید.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از تولیدکنندگان داخلی درخصوص خرید تجهیزات فرودگاهی (هشت دستگاه ایرکاندیشن، ۲ دستگاه غلطک و ۲ دستگاه گراند پاور) برای نخستین بار در کشور، از توان طراحی و تولیدی داخلی جهت تولید انواع کارت‌های پروازی، از توان تولید کنندگان داخلی در خصوص تعمیرات بخشی از تجهیزات خدمات فرودگاهی استفاده کرد و برای تامین برخی مواد خاص مانند روغن، شوینده‌های ویژه تجهیزات به تولید کنندگان داخلی که از طریق با مهندسی معکوس نمونه خارجی را در داخل تولید می‌کردند، سفارش خود را ثبت کرد.

در همین مدت کیترینگهای هما در شعب تبریز، بندرعباس، مشهد و ایستگاه امام خمینی (ره) بازسازی و بخشی از انکس آشیانه شماره یک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تکمیل و راه اندازی شد. همچنین تاسیسات و تجهیزات موتورخانه‌های ادارات مرکزی هما در جهت بهینه سازی، بازسازی و اورهال شد.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دولت مردمی سیزدهم موفق شد نسبت به ممیزی TCO اتحادیه اروپا پاسخ‌دهی موفقیت‌آمیز کسب کند.

راه‌اندازی مرکز کنترل عملیات هما OCC، آموزش کرو جهت ناوگان جدید تاسیس بویینگ ۷۳۷، انجام ایمن و موفقیت آمیز عملیات‌های نوروز، حج عمره، حج تمتع، اربعین و ۲۸ صفر، برگزاری دوره آزاد آموزش مهمانداری بعد از چهار سال توسط ATO، اخذ FDTO از سازمان هواپیمایی کشوری توسط ATO نیز از دیگر اقدامات مهم هما در طول استقرار دولت مردمی سیزدهم محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha