۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
از فردا فرصت نامزدها برای تبلیغات آغاز می‌شود

از فردا فرصت نامزدها برای تبلیغات آغاز می‌شود

وزیر کشور پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری با امنیت و سلامت کامل و با رقابت جدی و حضور ارزشمند مردم انجام شد.

به گزارش بازار، وحیدی ادامه داد: نتیجه انتخابات که تا نیمه شب دیشب ادامه پیدا کرده بود، در اسرع وقت اعلام شد. انتخابات در وقت خودش انجام شد و فقدان رئیس جمهور، خللی در فرآیند انتخابات ایجاد نکرد.

وی افزود: هم اکنون برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در جمعه آینده آماده می‌شویم.

وزیر کشور همچنین گفت: یاد دو شهید فراجا را که هنگام انتقال یکی از صندوق‌های رأی از سوی عوامل ضدمردمی و مزدور به شهادت رسیدند، گرامی می‌داریم.

وزیر کشور گفت: چون احتمال برگزاری مرحله دوم انتخابات را می‌دادیم، تعرفه‌های رأی به سفارتخانه‌ها از طریق وزارت خارجه فرستاده شده است.

وحیدی اظهار داشت: قرار نبوده نامزدی از انتخابات انصراف دهد؛ بر اساس قانون نفر اول و دوم به دور دوم انتخابات می‌روند.

وی افزود: کانادا حرکت بسیار زشتی داشت و اجازه نداد انتخابات برگزار شود؛ اگرچه صدای دموکراسی و حقوق بشر آنها بالاست. وزارت خارجه پیگیری می‌کند، اما بعید می‌دانیم مجوز آن را صادر کنند. پلیس در بعضی کشورها افرادی را که جلوی سفارتخانه‌ها به رأی دهندگان ایرانی فحاشی می‌کردند، دستگیر کرد. این ماهیت ضدانقلاب ایران را نشان می‌دهد که ندای حقوق بشر و آزادی خواهی را می‌دهند و از رأی دادن مردم می‌ترسند.

وزیر کشور گفت: از سایر دولت‌ها تشکر می‌کنیم که مجوز برگزاری انتخابات ایران را دادند.

وی افزود: امروز کمیسیون بررسی تبلیغات جلسه دارد و از فردا یکشنبه تا ۲۴ ساعت پیش از مرحله دوم تبلیغات، نامزدها فرصت تبلیغات دارند.

کد خبر: ۲۹۳٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha