۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
سرمایه گذاری ۲هزار میلیارد تومانی برای بهره برداری از پروژه های تصفیه خانه
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک در گفتگو با بازار:

سرمایه گذاری ۲هزار میلیارد تومانی برای بهره برداری از پروژه های تصفیه خانه

مدیرعامل شهرکهای صنعتی گفت: ما و شهرکهای غیردولتی پروژه‌ها و تصفیه‌خانه‌هایی که در دست ساخت داریم بالغ بر ۴۰هزار مترکعب در شبانه روز است و ۲هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری برای این پروژه ها رقم میخورد.

بازار؛ گروه صنعت: چندی قبل پیشرفته ترین تصفیه خانه تخصصی چرمشهر مشهد در حالی به بهره برداری رسید که به گفته متولیان حدود ۲هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از این تصفیه خانه هزینه شده است. این در شرایطی است که شهرک صنعتی چرمشهر با وسعت ۱۵۳ هکتار دارای ۶۷ واحد صنعتی فعال در خصوص تولید چرم و دباغی با اشتغال‌زایی برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر است.

تصفیه خانه ای که در مشهد اجرا کردیم چند ویژگی داشت؛ از جمله اینکه ظرفیت تصفیه خانه بیشتر شد یعنی تا پیش از این هزار مترمکعب در شبانه روز می توانستیم تصفیه فاضلاب دریافت کنیم و حال به ۳هزار مترمکعب در شبانه روز رسیده است

فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این خصوص و در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تصفیه خانه ای که در مشهد اجرا کردیم چند ویژگی داشت؛ از جمله اینکه ظرفیت تصفیه خانه بیشتر شد یعنی تا پیش از این هزار مترمکعب در شبانه روز می توانستیم تصفیه فاضلاب دریافت کنیم و حال به ۳هزار مترمکعب در شبانه روز رسیده است.

راه اندازی تصفیه خانه هایی در سراسر کشور با ظرفیت بالغ بر ۴۰ هزار متر مکعب

مقیمی افزود: نکته دوم هم این بود که با توجه به بحث های فنی و مهندسی که دوستان انجام داده بودند فرایند انجام کار هم دچار تغییراتی هم شد؛ همانطور که می دانید در مرحله تصفیه فیزیکی در مراحل ابتدایی که ذرات معلق است گرفته می شود، در مرحله بعدی تصفیه شیمیایی و در مرحله بعدی هم تصفیه بیولوژیکی اتفاق می افتد. لذا از این طریق شرایط را به گونه ای پیش بردیم که خروجی این تصفیه خانه مطابق استانداردهای مورد تایید و مورد تصویب در کشور قرار بگیرد که خوشبختانه اجرا شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در پاسخ به این سوال که ب توجه به مشکلات دیگر شهرک های صنعتی در بحث تصفیه خانه ها آیا برنامه راه اندازی تصفیه خانه هایی در این سطح در دیگر نقاط کشور هم دارید یا خیر گفت: در برنامه های سازمان است و اعلام کرده ایم در مجموع کشور ما و شهرک های غیر دولتی مجموعه پروژه ها و تصفیه خانه هایی که در دست ساخت داریم؛ بالغ بر ۴۰هزار مترکعب در شبانه روز است و از نظر ریالی هم ۲هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری است که برای این پروژه ها رقم می خورد و در ایام آتی یکی پس از دیگری به بهره برداری می رسند.

کد خبر: ۲۹۳٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha