۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
آغاز ساخت خط لوله جدید گازرسانی از روسیه به چین| مسکو بزرگترین تامین کننده گاز چین خواهد شد؟
مدیرعامل شرکت گازپروم خبر داد؛

آغاز ساخت خط لوله جدید گازرسانی از روسیه به چین| مسکو بزرگترین تامین کننده گاز چین خواهد شد؟

مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه از آغاز پروژه بزرگ و جدید گازرسانی به چین از طریق خط لوله و تکمیل این پروژه تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه از آغاز پروژه بزرگ و جدید گازرسانی به چین از طریق خط لوله و تکمیل این پروژه تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

«الکسی میلر» در خصوص مسیر خط لوله جدید میان دو کشور گفت که این پروژه قرار است گاز روسیه را به شرق دور چین برساند. منبع گاز صادراتی جدید نیز جزیره ساخالین روسیه در نزدیکی چین اعلام شده است.

به گفته میلر، قرارداد ساخت این پروژه در فوریه سال ۲۰۲۳ میان روسیه و پکن امضا شده و اکنون دو کشور در حال آماده سازی امکانات جهت اجرای آن هستند. مدیرعامل گازپروم همچنین ظرفیت صادرات سالانه خط لواه جدید را ۱۰ میلیارد متر مکعب اعلام کرده است. این خط لوله از رودخانه مرزی «اوسوری» و به موازات خط لوله فعلی موجود به سمت چین عبور کرده و نهایتا به شهر هولین در این کشور خواهد رسید.

میلر در کانال تلگرامی شرکت گار پروم اعلام کرد: با رسیدن مبادلات گازی میان سیبری و شرق دور، روسیه به بزرگترین تامین کننده گاز چین تبدیل خواهد شد.

لازم به ذکر است، گاز صادراتی روسیه در حال حاضر از منطقه سیبری و به کمک خط لوله موسوم به «مسیر شرق» راهی چین می شود. صادرات گاز روسیه به چین بر اساس قراردادی ۳۰ ساله میان دو کشور انجام می شود که در سال ۲۰۱۹ به امضا رسیده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha