۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
صادرات مرغ به ۸ هزار تن رسید

صادرات مرغ به ۸ هزار تن رسید

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۸ هزار تن مرغ توسط اتحادیه و زنجیره‌ها به بازارهای هدف صادر شده است.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به روند افزایش جوجه ریزی در ماه های اخیر، بازار مرغ اشباع است که همین امر موجب شده تا مرغداران در مسیر زیان حرکت کنند.

به گفته او، با وجود آنکه اقدامات پشتیبانی امور دام مبنی بر خرید حمایتی کافی نیست و به شکلی نبوده که اثر مثبت بر بازار بگذارد، از این رو به صادرات روی آوردیم تا بخشی از زیان مرغداران را از این طریق جبران کنیم.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ افزود: بنابر آمار از ابتدای سال حدود ۸ هزار تن مرغ به بازارهای هدف صادر شده، هرچند مازاد تولید بیش از این رقم است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر این موضوع که صادرات باید به شکل تخصصی و علمی انجام شود، گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته صادرات ماهانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تن مرغ به بازارهای هدف هدفگذاری شده است، اما آنچه تاکنون تحقق پیدا کرده صادرات ماهانه ۳ تا ۴ هزار تن مرغ به عراق بوده است و همواره در تلاشیم تا بتوانیم به دیگر کشورها صادرات داشته باشیم.

او ادامه داد: بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش حجم جوجه ریزی ها، تولید ماهانه مرغ ۲۰ تا ۳۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشور است که امیدواریم همانند تولید پایدار، در صادرات هم به ثبات برسیم.

ابراهیمی با بیان اینکه خرید حمایتی مرغ به نحو فعلی راهکار حمایت از مرغداران نیست، افزود: با توجه به آنکه پشتیبانی امور دام پول نقد نمی دهد و با نهاده تهاتر می کند، لذا این نحوه خرید راهگشا نیست و امیدواریم پشتیبانی به گونه ای خریداری کند که از زیان ماهانه مرغداران جلوگیری شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به حجم تولید، اگر ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ خرید حمایتی و صادر شود، بازار به تعادل می رسد.

کد خبر: ۲۹۳٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha