۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
سرمایه‌گذاری غول خودروسازی آلمان در شرکت رقیب تسلا

سرمایه‌گذاری غول خودروسازی آلمان در شرکت رقیب تسلا

شرکت فولکس واگن آلمان در یک توافق ۴.۶۸ میلیارد یورویی، وارد یک سرمایه گذاری مشترک با سازنده خودروهای برقی مستقر در آمریکا یعنی شرکت ریویان Rivian شد.

به گزارش بازار، به نقل از یورونیوز، شرکت فولکس واگن آلمان در یک توافق ۴.۶۸ میلیارد یورویی، وارد یک سرمایه گذاری مشترک با سازنده خودروهای برقی مستقر در آمریکا یعنی شرکت ریویان Rivian شد.

بر اساس این قرارداد، فولکس‌واگن اعلام کرد که در ابتدا ۰.۹۴ میلیارد یورو در این سازنده وانت‌های شاسی‌بلند الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و سپس ۳.۷۴ میلیارد یوروی دیگر نیز تا سال ۲۰۲۶ به این شرکت اختصاص خواهد داد.

ریویان که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد، هنوز سود سه ماهه‌ای را ثبت نکرده است. در سه ماه اول سال ۲۰۲۴، این شرکت شاهد زیان خالص بیش از ۱.۴ میلیارد دلار (۱.۳۱ میلیارد یورو) بود.

پس از اعلام این خبر، سهام ریوین تقریباً ۵۰ درصد افزایش یافت.

این مشارکت به فولکس واگن دسترسی فوری به نرم افزار ریویان را می دهد و به خودروساز آلمانی اجازه می‌دهد تا از آن در خودروهای خود استفاده کند.

این در حالی است که بخش خودروهای برقی با چالش‌های ناشی از تضعیف تقاضا و جنگ تجاری مواجه شود که باعث شده است اتحادیه اروپا اعلام کند برای واردات خودروهای چینی که به سرعت در حال گسترش در سطح جهانی هستند، تعرفه اضافی وضع خواهد کرد.

تحقیقات چند ماهه کمیسیون اروپا نشان داد که شرکت‌های برقی چینی "به‌طور غیرمنصفانه" از دولت این کشور یارانه دریافت کرده‌اند.

صنعت خودروسازی آلمان به دلیل ترس از اعمال تعرفه‌های متقابل چین برای آسیب رساندن به تولیدکنندگانی مانند بی‌ام‌و BMW و دایملر، با طرح اتحادیه اروپا مخالفت کرده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha