۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴
ظرفیت تولید یک میلیون تن شیرخشک در کشور وجود دارد

ظرفیت تولید یک میلیون تن شیرخشک در کشور وجود دارد

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: بنابر آمار پتانسیل تولید یک میلیون تن شیرخشک در کشور وجود دارد، در حالی‌که تولید کارخانجات سالانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزارتن است.

به گزارش بازار، سیاوش سلیمی، رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: بنابر آمار ظرفیت تولید شیرخشک کارخانجات حدود یک میلیون تن است، درحالی که تولید سالانه کارخانجات ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزارتن است که در صورت افزایش تولید شیرخام به ۱۴.۷ میلیون تن، حداقل تولید به ۳۰۰ هزارتن می رسد.

او با بیان اینکه سالانه ۸۰ هزارتن شیرخشک در داخل مصرف می شود، افزود: با فراهم شدن شرایط صادرات به غیر از نیاز کشور، توان صادرات وجود دارد اما در شرایطی که بازار اقتصادی نیست، با مازاد تولید روبرو هستیم‌.

سلیمی ادامه داد: هم اکنون کشور بلاروس، شیرخشک را در بازارهای منطقه زیر ۲ دلار عرضه می‌کند، از این رو صادرکنندگان ماهم ناچار به عرضه با این نرخ هستند که با احتساب خرید هرکیلو شیرخام با نرخ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرخشک زیر نرخ تمام شده به فروش می رسد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی با بیان اینکه مشکلات رفع تعهد ارزی کماکان ادامه دارد، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، مشکلات رفع تعهد ارزی کماکان ادامه دارد، درحالی که با رفع آن می توان صادرات به کشورهای همسایه را توسعه داد چراکه به سبب تولید حلال، آنها علاقه‌مند به دریافت هستند.

او گفت: بنابر آمار ۱۰۰ درصد شیرخشک پایه نوزاد از تولید داخل تامین می‌شود، در خصوص سایز افزودنی‌ها هم، صنف شیرخشک نوزاد باید پاسخگو باشد.

کد خبر: ۲۹۳٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha