۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
صدرنشینی اصفهان در احیای واحدهای تولید کشور| تأمین آب شرب و صنعت از خدمات رئیس جمهور شهید بود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

صدرنشینی اصفهان در احیای واحدهای تولید کشور| تأمین آب شرب و صنعت از خدمات رئیس جمهور شهید بود

اصفهان –مرتضوی؛ استاندار اصفهان با اشاره به دستاوردهای شاخص ۳۳ ماهه خدمت دولت مردمی در حوزه اقتصاد اصفهان گفت: انتقال آب از دریای عمان از مهم ترین خدمات رئیس جمهور شهید به مردم نصف جهان بود.

سید رضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به برخی دستاوردهای شاخص ۳۳ ماهه خدمت دولت مردمی در حوزه اقتصاد اظهار کرد: در طول این مدت با توجه ویژه و تاکید رئیس جمهور شهید بر احیای واحدهای تولیدی و کارخانه های راکد، توانستیم ۵۳۰ واحد کلان را از حالت رکود خارج کرده و فعال کنیم و صدرنشینی اصفهان در احیای واحدهای تولید کشور را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه از جمله این موارد کارخانه پلی اکریل و شرکت DMT بود، بیان کرد: شرکت پلی اکریل کارخانه های صنعتی در استان اصفهان است که تولیدات آن شامل انواع نخ و الیاف پلی‌استر، انواع الیاف اکریلیک شامل الیاف اکریلیک فرشی، پتویی و تا پس پلی‌استر بوده است و طی سال های گذشته دچار بحران و توقف فعالیت شده بود.

تثبیت اشتغال ۲۲۰۰ کارگر در کارخانه پلی اکریل

استاندار اصفهان بیان کرد: کارخانه پلی اکریل با حمایت دولت توانست بدهی های خود را تعیین تکلیف کند و با تثبیت اشتغال دو هزار و ۲۰۰ کارگر فعالیت خود را با جدیت دنبال می کند.

وی تاکید کرد: همچنین در طول دو سال و نیم گذشته با برنامه ریزی های انجام شده همچنین شاهد صعود ۱۸ رتبه ای اصفهان در شاخص بهبود کسب و کار بودیم.

حوزه گردشگری نیز در دولت شهید رئیسی بسیار مورد اهمیت بود و ما شاهد بهره برداری از ۲۴۰ تأسیسات گردشگری در استان اصفهان طی سه سال گذشته بودیم

مرتضوی افزایش ۱۵ برابری درآمدهای گمرکی و رشد ۳۸ درصدی ارزش صادرات گمرکات را از دیگر دستاوردهای شاخص ۳۳ ماهه خدمت دولت مردمی دانست و گفت: در همین مدت زمان ۱۹ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی صادر شد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از مشاغل خانگی و ایجاد تسهیلات لازم در این ارتباط بیان کرد: ایجاد سه هزار و ۲۰۰ شغل خانگی در طول دو سال و نیم از جمله افتخارهای دولت مردمی است.

استاندار اصفهان آغاز عملیات احداث دهکده لجستیک اصفهان را از دیگر اقدامات شاخص دولت دانست و گفت: حوزه گردشگری نیز در دولت شهید رئیسی بسیار مورد اهمیت بود و ما شاهد بهره برداری از ۲۴۰ تأسیسات گردشگری در استان اصفهان طی سه سال گذشته بودیم.

وی اضافه کرد: پیش از این دولت تنها ۹ کاروانسرا در استان اصفهان به ثبت جهانی رسیده بود؛ نمونه بارز توجه دولت به حوزه گردشگری استان اصفهان ثبت جهانی هشت کارونسرا در مدت کوتاه، دو سال و نیم بود که تعداد کاروانسرهای ثبت شده اصفهان را به ۱۷ مورد افزایش داد.

صدرنشینی اصفهان در احیای واحدهای تولید کشور| تأمین آب شرب و صنعت از خدمات رئیس جمهور شهید بود

استاندار اصفهان همچنین به پروژه عظیم انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و پروژه تأمین آب اصفهان از منابع درون استان، اشاره کرد و گفت: این طرح ها موجب تأمین آب شرب و صنعت اصفهان خواهد شد و سهمیه آب زاینده رود نیز به کشاورزان باز خواهد گشت.

پروژه عظیم انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و پروژه تأمین آب اصفهان از منابع درون استان موجب تأمین آب شرب و صنعت اصفهان خواهد شد و سهمیه آب زاینده رود نیز به کشاورزان باز خواهد گشت

وی گفت: علیات اجرایی مرحله نخست پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان مهر سال ۱۴۰۱ آغاز شد در ۲۴ نقطه با حضور ۱۴ پیمانکار در حال تکمیل است.

مهم ترین خدمت رئیس جمهور شهید به مردم اصفهان

مرتضوی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی مرحله دوم پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان، هفتم مهر سال ۱۴۰۲ با حضور شهید رئیسی آغاز شد، گفت: ۷۰ میلیون مترمکعب در مرحله نخست و در مرحله بعد ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از طریق اجرای این پروژه به اصفهان انتقال داده می‌شود،این پروژه از مهم ترین خدمات رئیس جمهور شهید به مردم اصفهان است که امیدواریم زودتر به بهره برداری نهایی برسد.

وی گفت: همچنین از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۳٠ پروژه در آموزش و پرورش شهرستان ورزنه به مرحله افتتاح، پیشرفت در ساخت و یا انعقاد تفاهم نامه رسیده‌است تا مسیر خدمت برای توسعه فضاهای آموزشی همواره رو به جلو باشد.

کد خبر: ۲۹۳٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha