۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
افزایش ۳۴۰ هزار تنی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل

افزایش ۳۴۰ هزار تنی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل ۳۴۰ هزار تن رشد داشته است.

به گزارش بازار، علیقلی ایمانی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم با ارزش ۹۰ همت از گندمکاران ۲۸ استان کشور خرید تضمینی شده است.

او از پرداخت ۴۲ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰.۲ هزارمیلیارد تومان از بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است که به سبب عدم پرداخت بخش قابل توجه آن، کشاورزان به شدت گلایه مند هستند.

ایمانی ادامه داد: بنابر آمار میزان خرید تضمینی گندم از ۷ فروردین تا ۶ تیرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴۰ هزار تن رشد داشته است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به ورود دلالان به چرخه خرید گندم افزود: با توجه به آنکه بخش اعظم مطالبات گندمکاران باقی مانده است، دلالان با سوء استفاده از روند تاخیر پرداخت از استان های درحال برداشت هرکیلو محصول را با نرخ ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب از کشاورزانی که نیاز به نقدینگی داشتند، خریداری کردند که استمرار این روند زنگ خطر جدی برای تولید محسوب می شود.

او با بیان اینکه استان خوزستان با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن بالاترین آمار خرید را به خود اختصاص داده است، گفت: استان گلستان با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن و سپس فارس و ایلام در رده های بعدی خرید قرار دارند.

ایمانی گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال میزان تولید به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید به ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن برسد که در صورت تحقق نیازی به واردات نداریم.

کد خبر: ۲۹۳٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
      0 0
      سلام خدا به اینها لعنت کند گندم ها را گرفتند و پولی پرداخت نکردند،،واقعا در تنگنا هستیم،،گرفتار شدیم،،هر سال ۱۰ یا ۱۲ هکتار گندم می کاشتم از سال آینده حتی یک متر هم گندم نمی کارم،،خدا به داد کشاورزان برسد،،،وعده ها دیگه کشته ما را