۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
مجوز پالایشگاه دوم آبادان در دستور کار قرار گرفت| تامین پایدار و امنیت انرژی سوخت دریانوردی
نماینده مردم آبادان در مجلس:

مجوز پالایشگاه دوم آبادان در دستور کار قرار گرفت| تامین پایدار و امنیت انرژی سوخت دریانوردی

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز پالایشگاه دوم آبادان (پالایشگاه خوزستان) در دستور کار قرار گرفت.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اخیراً از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست مصوبه شورای اقتصادی برای احداث پالایشگاه خوزستان را درخواست کردم که مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: به استناد ماده (۸۷) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و به منظور سرمایه گذاری در طرح پالایشگاه خوزستان مجموعاً تا سقف ۳ میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار شامل مشارکت ۸۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی به میزان ۲ میلیارد و ۵۷۸ میلیون دلار و ۲۰ درصدی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از محل منابع داخلی به میزان ۶۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای این پالایشگاه تخصیص داده شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجرای طرح احداث پالایشگاه خوزستان با ظرفیت روزانه ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام فوق سنگین، همراه با ساخت واحد RCD و اگوی مبتنی بر تولید سوخت استاندارد کشتی خواهد بود.

مولوی توضیح داد: در انتخاب الگوی پالایشگاه خوزستان، ضمن رعایت الزامات قانونی، مغروضات بنیادین از جمله چالش های موجود در خصوص فروش نفت خام فوق سنگین در بازار، تبدیل آن به سوخت کشتی و تسهیل فروش این محصول در راستای منافع ملی مدیریت تولیدات میادین مشترک، در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به عملیات اجرایی طرح های ارتقای کیفی در همه پالایشگاه های کشور، پس از تکمیل طرح ها، کشور با کمبود سوخت کشتی مواجه خواهد شد و پالایشگاه خوزستان یا در واقع پالایشگاه دوم آبادان به دلیل تولید سوخت مطابق با استاندارد IMO راهکاری راهبردی در تامین پایدار و امنیت انرژی در حوزه سوخت دریانوردی خواهد بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح و اجرای فازهای بعدی نظیر احداث واحد RFCC برای تبدیل نفت کوره کم گوگرد به فرآورده های سبک، احداث واحدهایی با تکنولوژی های مشابه VCC و ارتقای کامل فرآورده های سنگین در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۲۹۲٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha