۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
آزمایشات ژئوتکنیک بخش مهمی از عملیات ساختمانی است
مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور عمران آزما:

آزمایشات ژئوتکنیک بخش مهمی از عملیات ساختمانی است

گرگان- کاویانی، مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور عمران آزما گفت:آزمایشات ژئوتکنیک بخش مهمی از عملیات ساختمانی محسوب می شود که می توان روانگرایی و رانش زمین را تشخیص داد تا از اتفاقات احتمالی جلو گیری کرد.

محمدمهدی کاویانی کتولی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مطالعات ژئوتکنیک نخستین اطلاعاتی است که برای احداث یک پروژه ساختمانی نیاز است زیرا سازنده باید بداند قرار است میلیارد ها تومان هزینه در چه فضایی انجام شود و همچنین بداند اگر این زمین مناسب نیست چه اقداماتی برای مناسب سازی انجام دهد.

️مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور عمران آزما افزود: با خروجی داده ها در آزمایشات خاک می توان طراحی عملیات ساختمانی را آغاز کرد لذا این مرحله بخشی مهمی از ساختمان سازی به حساب می آید و بایستی در نمایشگاه های صنعت ساختمان این موضوع مورد توجه قرار گیرد و شرکت های مرتبط با حوزه آزمایشگاه خاک نیز در این فضا ها حضور پیدا کنند.

وی در رابطه با مدت زمان انجام مطالعات ژئوتکنیک توضیح داد: با توجه به نوع، اندازه، ارتفاع و مساحت هر پروژه گمانی زنی های مختلفی انجام می‌شود و اگر در یک پروژه تمامی آزمایش‌های مورد نیاز انجام شود بین دو الی سه هفته زمان صرف خواهد شد و حفاری هم بسته به نوع گمانه ها و خاک زمین بین هفت تا ۱۰ روز زمان می برد.

کاویانی افزود: با توجه به نوع خاک امکان دارد هر اتفاقی برای آن رخ دهد اما با انجام آزمایش های مختلف می توان روانگرایی و رانش زمین را تشخیص داد تا از اتفاقات احتمالی جلو گیری کرد.

مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور عمران آزما در پایان یادآور شد: تقریبا پس از گذشت ۱۴ سال از اجباری شدن آزمایش های ژئوتکنیک در استان گلستان بسیار کم شاهد رانش زمین و روانگرایی خاک در ساختمان هایی که ساخته شده هستیم و رانش هایی هم که پیش آمده برای زمین هایی بوده که مطالعات ژئوتکنیک در آن انجام نشده بود.

کد خبر: ۲۹۲٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha