۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
آلومینیوم جایگزین هیدروژن و برق در تامین سوخت خودروها خواهد شد!
محققین دانشگاه آلاباما اعلام کردند؛

آلومینیوم جایگزین هیدروژن و برق در تامین سوخت خودروها خواهد شد!

پژوهشگران دانشگاه آلاباما آمریکا از کشف منبع سوختی جدید حاصل از آلومینیوم خبر دادند که به گفته آنها، در آینده ای نه چندان دور جایگزین پاک ترین سوخت جهان یعنی هیدروژن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ پژوهشگران دانشگاه آلاباما آمریکا از کشف منبع سوختی جدید حاصل از آلومینیوم خبر دادند که به گفته آنها، در آینده ای نه چندان دور جایگزین پاک ترین سوخت جهان یعنی هیدروژن خواهد شد.

به نوشته وب سایت ایکونیوز، محققان با کشف منبع سوختی جدید حاصل از ترکیب آلومینیوم و نیکل، به ترکیبی جدید برای تولید انرژی دست یافته اند که به گفته آنها، حصول برق از این طریق می تواند تا ۵ درصد ارزانتر از هیدروژن تمام شود.

گفته می شود از ترکیب جدید همچنین می توان در توربین های گازی، جایگاه های سوخت حرارتی و موتور خودروها استفاده کرد. گفته می شود این سوخت جدید همچنین از مزایایی همچون قابلیت استفاده در دستگاه هایی که با حرارت بسیار بالا کار می کنند، کاربرد دارد.

اما مهمترین کاربرد این نوع سوخت از دید محققین آمریکایی، در نسل جدید خودروهایی است که می توانند جایگزین خودروهای برقی و هیدروژنی شوند. البته موتور اینخودروها نیز از جنس آلومینیوم خواهد بود. محققین معتقدند که با توجه به هزینه پایینتر سوخت آلومینیومی، امکان جایگزین شدن آنها با خودروهای برقی و هیدروزنی فعلی بسیار بالا است؛ موضوعی که در صورت اثبات، نه تنها بازار خودرو و فلزات اساسی مرتبط با آن، بلکه بازار جهانی آلومینیوم را نیز تا حد زیادی تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

کد خبر: ۲۹۲٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
      0 0
      هیچی نفهمیدیم🤨