۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
درآمد دو کشتی نفتی در قالب تهاتر به راه آهن رسید

درآمد دو کشتی نفتی در قالب تهاتر به راه آهن رسید

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره تهاتر نفتی ١٠ میلیارد دلاری برای راه آهن اظهار داشت: پول نفت دو نفتکش در قالب تهاتر نفتی وارد راه آهن شد.

به گزارش بازار، سیدمیعاد صالحی در نشست خبری امروز با اشاره به گزارش عملکرد راه آهن در ٣٣ ماه دولت سیزدهم اظهار داشت: در روزهای جاری در حال بهره برداری از پروژه های مهم ریلی هستیم که یکی از این پروژه ها خط بافق زرین شهر در استان های یزد و اصفهان بوده که بیشترین بار از این دو استان جابه جایی می شود و از لحاظ بخش مسافری هم در این مسیر و دو استان اهمیت بالایی دارد.

صالحی ادامه داد: احداث خط راه آهن دوم افق به زرین شهر به طول ۵٠٠ کیلومتر و در قالب ٣٠ بلاک از سال ٩۴ آغاز شد که ١٠ بلاک در دولت قبل احداث افتتاح شد و روز گذشته ۶ بلاک به طول ١٠٧ کیلومتر به ارزش ٧ هزار و ۵٠٠ همت را افتتاح کردیم و در این مدت ١٠ بلاک در دولت افتتاح شد و ١٠ بلاک باقیمانده با متوسط ۵٠ درصد پیشرفت بت دولت چهاردهم تحویل می دهیم.

وی با بیان اینکه در ٣٣ ماه گذشته مجموعه افتتاح های خطوط راه آهن به بیش از ٨٠٠ کیلومتر رسید، گفت: در روز گذشته در جهت نهضت اتصال بنگاه های تولیدی به شبکه ریلی ٣ بنگاه صنعتی به شبکه ریلی متصل شدند و در این مدت ١۶۶ کیلومتر خطوط تجاری و صنعتی ساخته شد. همچنین فردا خط دوم اهواز- اندیمشک به طول ۴٠ کیلومتر به ارزش ٣ هزار میلیارد تومان بهره برداری می شود که با این افتتاح میزان افتتاح های خطوط راه آهن به بیش از ٨۵٠ کیلومتر می رسد. در مدت زمان ٣٣ ماه مجموع احداث خط دوم راه آهن به ٣١١ کیلومتر رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین در این مدت ۴٨۵ کیلومتر خطوط راه آهن بهسازی و بازسازی انجام شد.

صالحی درباره نصب دوربین در لوکوموتیوها برای افزایش ایمنی سیر اظهار داشت: در مدت زمان ٣٣ ماهه شاهد کاهش سوانح بودیم بطوریکه در سال ٩٩ ٢٣٨ سانحه ثبت شده به عبارت دیگر ۴.۵ سانحه در هفته اما این آمار در سال ١۴٠٢ به ١٨۴ سانحه و در به هفته ٣.۵ سانحه کاهش دادیم و برای کاهش این آمار تلاش کردیم بسیاری از تقاطع ریل و جاده را غیرهمسطح کنیم و در این مدت ۵٧ تقاطع حادثه خیز را به غیر همسطح تبدیل کردیم. همچنین نصب دوربین در داخل لوکوموتیو نقش مهم در کاهش رفتار پر ریسک راهبران داشت.

وی با اشاره به افزایش حمل بار بین المللی از طریق راه آهن گفت: در مدت زمان ٣٣ ماه گذشته ٩.۴ میلیون تن بار بین المللی از طریق ریل جابه جا شد در حالی که این عدد در ٣٣ ماه دولت گذشته ٧.١ میلیون تن شد و همچنین ترانزیت در ٣٣ ماه دولت سیزدهم ۴.٩ میلیون تن بوده که این عدد در مدت مشابه دولت گذشته٣ میلیون تن بوده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره ترانزیت ریلی در مسیر روسیه هند تاکید کرد: برای اولین بار در تاریخ ریلی ایران در سال گذشته بیش از ٨٠٠ واگن کودپتاس بطور کاملا ریلی از روسیه از مسیر ایران به بندرعباس حمل شده که از بندرعباس تا هند با کشتی جابه جا شد. همچنین برای اولین بار محصول استراتژیک زغال سنگ از مبدا روسیه با گذر از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان و بعد ایران از مسیر ریلی به هند رسید که موضوع مهم تعیین تعرفه واحد بین این کشورها است.

صالحی ادامه داد: زغال سنگ از مسیر ریلی با گذشت ٢١ روز به از روسیه به هند رسید در حالی که این کالا از مسیر دریایی ۵٠ روز در راه می ماند و مدت زمان سیر این کالا از مسیر ایران کمتر از ۵ روز بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ١٠ میلیارد دلار تهاتر نفتی برای نوسازی ناوگان ریلی و ساخت خطوط راه آهن تاکید کرد: ۵ میلیارد دلار از استجازه نفتی ۴ خط راه آهن شلمچه بصره، احداث خط دوم بافق تربت حیدریه سنگان، خط زاهدان میرجاوه و مسیر شیرگاه میان دوره واریانت پل ورسک و همچنین نوسازی ناوگان انجام می شود.

وی گفت: تا کنون درآمد بخشی از محموله های دو کشتی نفتی به شرکت راه آهن در قالب تهاتر وارد راه آهن شده است.

کد خبر: ۲۹۲٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha