۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
وزارت راه و شهرسازی زمین را با هزینه صفر در اختیار مردم قرار داده است
معاون وزارت راه و شهرسازی:

وزارت راه و شهرسازی زمین را با هزینه صفر در اختیار مردم قرار داده است

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی زمین را با هزینه صفر در اختیار مردم قرار داده است.

هادی عباسی امروز (سوم تیرماه) در مراسم افتتاح ۳۱۹۱ واحد نهضت ملی مسکن و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۳۴۸ واحد نهضت ملی مسکن و واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین در قالب نهضت ملی مسکن در لرستان، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی زمین را با هزینه صفر در اختیار مردم قرار داده است و سودی هم دریافت نمی‌کند و مسکن با قیمت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ تسهیلات ۲۳ درصد بود که با پیگیری وزیر راه و شهرسازی به ۱۸ درصد کاهش یافت و اقساط نیز حدود ۱۲ میلیون تومان در دو سال نخست تعیین شده بود که به پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافت و این رقم در سال سوم افزایش پیدا می‌کند که بانک باید آن را اجرا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: باید پایان کار اخذ شود تا وام با ضمانت یک ضامن وام را پرداخت کند و قیمت نهایی و تمام شده، با هیاتی از وزارتخانه، استانداری، راه و شهرسازی، تشکیل می‌شود تا ظرف یک هفته اگر تأخیر تحویل غیرمجاز باشد، از مطالبات پیمانکار تعیین تکلیف شود.

عباسی بیان کرد: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی مالیات بر ارزش‌افزوده به خرید مصالح تعلق می‌گیرد و مالیات بر عملکرد هر واحد برای پیمانکار ۳۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: پیمانکار متعهد است تا یک سال هر نقصی در پروژه ایجاد شد، برطرف کند چون سپرده حسن این تعهدات را نزد راه و شهرسازی داشته و تا انجام ندهد، پرداخت نمی‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا یک ماه باید استاندارد تمام آسانسورها اخذ شود و دهک‌های یک تا چهار و مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی وام قرض‌الحسنه برای آورده آن‌ها در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۲۹۲٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha