۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
هشدار خسارت به محصولات کشاورزی به دنبال بارش تگرگ
سازمان هواشناسی اعلام‌ کرد

هشدار خسارت به محصولات کشاورزی به دنبال بارش تگرگ

سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی، هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد. در پی فعالیت این سامانه رگبار باران، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و... رخ خواهد داد.

به گزارش بازار از سازمان هواشناسی، این سامانه در روز شنبه استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی، در روز یکشنبه استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال مرکزی و نیمه شمالی خراسان رضوی را در بر خواهد گرفت.

همچنین استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز، سمنان و شمال غرب اصفهان در روز دوشنبه و استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، در روز سه‌شنبه و استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال استان‌های البرز، تهران و سمنان در روز چهارشنبه میزبان این سامانه خواهند بود.

احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، احتمال تگرگ، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتاً شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال در پی فعالیت این سامانه وجود خواهد داشت.

در نتیجه به عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی در ساعات بعدازظهر، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها، بسته نگه‌داشتن درب سالن‌های پرورشی توصیه می‌شود.

کد خبر: ۲۹۲٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha