۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
بررسی روند مصرف مشترکان برق با نصب کنتورهای هوشمند

بررسی روند مصرف مشترکان برق با نصب کنتورهای هوشمند

تلاش وزارت نیرو برای مدیریت بر مصرف برق با نصب کنتورهای هوشمند و از راه دور این امکان را فراهم کرده تا مانع مصرف بیش از حد برخی مشترکان شود.

به گزارش بازار، یکی از اقدام‌های وزارت نیرو در بخش مدیریت مصرف، استفاده از کنتورهای هوشمند برق است. این کنتورها امکان رصد و پایش لحظه‌ای برق را فراهم کرده و هر مشترکی که از میزان الگوی تعیین شده بیشتر مصرف داشته باشد را وادار به رعایت مصرف می‌کند.

چندی پیش مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با بیان اینکه با استفاده از کنتورهای هوشمند، میزان مصرف برق ادارات در ساعات اداری و خارج از ساعت اداری به‌صورت جداگانه کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌شده که در ساعات کاری با کاهش ۳۰ درصدی و بعد از ساعت کاری با خاموش‌کردن تجهیزات سرمایشی، روشنایی و الکترونیکی، کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق را در ادارات شاهد باشیم.

معاون فروش و خدمات مشترکان برق پایتخت هم درباره استفاده از کنتورهای هوشمند، گفت: باهدف استفاده بهینه از منابع انرژی و صیانت از حقوق مشترکان، با تلاش همکاران ما در مجموعه برق پایتخت، همه مشترکان اداری و صنعتی شهر تهران مجهز به کنتور هوشمند شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده است مشترکان خانگی و تجاری پرمصرف شهر تهران نیز مجهز به کنتورهای هوشمند شوند.

مسعود عزیزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه انشعاب‌های برق جدیدی که در شهر تهران واگذار می‌شود با نصب کنتورهای هوشمند، قابل رویت و کنترل‌پذیر هستند و این فرایند در کنترل بار و مدیریت انرژی به‌ویژه در ساعات اوج مصرف تأثیر بسیار ارزنده‌ای دارد.

وی با اشاره به اقدام‌های گسترده این شرکت در جهت هوشمندسازی شبکه توزیع برق شهر تهران از رویت پذیری دو هزار مگاوات از بار شبکه توزیع برق شهر تهران خبر داد و گفت: حدود ۷۰۰ مگاوات از این میزان مصرف، علاوه بر رویت پذیری و پایش، کنترل‌پذیر است.

کد خبر: ۲۹۲٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha