۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
اشتغالزایی برای ۱۱۳۲ نفر در بخش کشاورزی اصفهان| استقبال کشاورزان از کشت زعفران و گلرنگ
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

اشتغالزایی برای ۱۱۳۲ نفر در بخش کشاورزی اصفهان| استقبال کشاورزان از کشت زعفران و گلرنگ

اصفهان - مرادمند،‌ رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پروژه‌های مورد افتتاح در هفته جهاد کشاورزی، زمینه ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۱۳۲ نفر را در این بخش به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

مهرداد مرادمند در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه در هفته جهاد کشاورزی، ۹۰ پروژه کشاورزی با اعتباری بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان افتتاح شده است، اظهار کرد: بخش آب‌ و خاک ۳۳ پروژه، باغبانی و گلخانه ۲۵ و دام و طیور با ۱۶ پروژه‌ قابل افتتاح در این هفته داشتند.

وی با اشاره به اینکه عمده اعتبارات لازم برای افتتاح این طرح‌ ها توسط بخش خصوصی و با سرمایه‌ گذاری آنها در بخش کشاورزی استان تامین شده است، افزود: پروژه‌ های مورد نظر زمینه ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۲۶ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۶ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با تاکید بر اینکه گستردگی و تنوع طرح‌ ها بسیار زیاد است، تاکید کرد: در این راستا بیش از سه هزار و ۸۸۴ خانوار از آنها از مزایای اشتغال در این حرف بهره مند می شوند.

توسعه کیفی بخش کشاورزی در استان اصفهان

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین هدف ما توسعه کیفی بخش کشاورزی است که ایجاد اشتغال و درآمدزایی را به همراه دارد، به اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اصفهان مانند گلرنگ و زعفران اشاره و بیان داشت: در سطح استان اصفهان دو هزار و ۵۰۰ هکتار گلرنگ کشت شده است

مرادمند با اشاره به اینکه گلرنگ با دارا بودن روغن گیاهی غیر اشباع مثل اسید اولئیک، مقاوم بودن به خشکی و شوری گیاه مناسبی برای کاشت در استان است، گفت: دانه و گل گلرنگ از نظر اقتصادی دارای ارزش زیادی است و در این راستا کشاورزان هرندی از کشت گلرنگ استقبال زیادی نشان دادند و این گیاه در ۷۰۰ هکتار از این شهرستان کشت می شود.

وی با اشاره به اینکه زمان آغاز کشت زعفران نیز در ماه‌ های خرداد و تیر است و در برخی شهرها تا اواخر شهریور ادامه دارد، تاکید کرد: سطح زیرکشت زعفران در استان نیز یک هزار و ۸۰۰ هکتار است که بدین ترتیب با تولید بیش از ۱۰ تن زعفران در سال، رتبه چهارم تولید زعفران در کشور را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان کرد: برخورداری از خواب تابستانه و بی‌ نیازی از آبیاری یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های زعفران است، این گیاه دارای بازار خارجی و داخلی مطمئن نسبت به دیگر محصولات کشاورزی است و اشتغالزایی مناسبی نیز به همراه دارد.

کد خبر: ۲۹۲٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha