۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
عملیات بازگشت زائران حج تمتع تا ۲۱ تیر ادامه دارد
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها:

عملیات بازگشت زائران حج تمتع تا ۲۱ تیر ادامه دارد

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور گفت: عملیات بازگشت حجاج از روز گذشته آغاز شده و تا ۲۱ تیرماه از ۱۸ فرودگاه عملیاتی کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار، محمد حسین آجیلیان از آغاز عملیات بازگشت حجاج ایرانی از روز گذشته یک تیر ماه خبر داد و گفت: عملیات رفت زائران ایرانی از ۲۴ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد ماه انجام شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده عملیات بازگشت حجاج نیز از اول تیرماه آغاز تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت اما ممکن است با توجه به افزایش بار ترافیک هوایی از فرودگاه مبدا عملیات بازگشت حجاج به طول بیانجامد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خاطرنشان کرد: در روز یکم تیرماه ۳ پرواز به فرودگاه مشهد، ۳ پرواز به فرودگاه تبریز، ۳ پرواز به فرودگاه اهواز و ۲ پرواز به فرودگاه کرمان انجام خواهد شد و در مجموع ۱۸ فرودگاه اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی را خواهند داشت.

آجیلیان افزود: عملیات بازگشت حجاج ایرانی از این فرودگاه‌ها تا روز ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت و اولین پرواز بازگشت به فرودگاه کرمان و آخرین پرواز نیز به فرودگاه ارومیه خواهد بود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: ۱۸ فرودگاه یاد شده هم اکنون برای اجرای عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی آماده هستند و اقدامات مورد نیاز جهت تسهیل عملیات بازگشت حجاج ایرانی در این فرودگاه‌ها انجام شده است.

وی گفت: در عملیات بازگشت حجاج به کشورمان در مجموع ۱۰ هزار و ۹۷۴ نفر به فرودگاه مشهد، ۴۰۹۷ نفر به فرودگاه تبریز، ۳۶۳۰ نفر به اهواز و ۲۶۶۲ نفر به فرودگاه کرمان و همینطور دیگر فرودگاه‌های کشور پرواز خواهند داشت.

آجیلیان اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و ظرفیت‌های فرودگاهی مستقبلین به فرودگاه‌ها مراجعه نکنند تا عملیات بازگشت حجاج ایرانی در فرودگاه‌های کشور دچار مشکلات تردد نشود.

وی افزود: طی دو روز گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ حاجی از فرودگاه مشهد، تبریز، اهواز وکرمان وارد کشور شده‌اند.

کد خبر: ۲۹۲٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha