۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
افزایش سرانه بیمارستانی کشور به ۲.۸ درصد

افزایش سرانه بیمارستانی کشور به ۲.۸ درصد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در گذشته سرانه بیمارستانی برای هر هزار نفر ۲.۴ درصد بود اما امروز با افتتاح پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان کشور این سرانه به ۲.۸ رسیده است.

به گزارش بازار از اراک، داود منظور پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح همزمان ۴۸ طرح حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی اظهار داشت: امروز روز بزرگی است، بنا بود برخی از طرح‌های حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی در زمان بهره‌برداری توسط رئیس جمهور شهید افتتاح شود، روز سختی است که پروژه‌ها و طرح‌ها در غیاب ایشان به بهره‌برداری می‌رسد، قطعاً روح پاک شهید جمهور شاهد افتتاح طرح‌ها خواهد بود.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی همکاران حوزه وزرات بهداشت و درمان طرح‌هایی که بعضا قدمت ۲۰ ساله داشتند امروز به بهره‌برداری رسیدند و شاهد ارتقای سطح خدمات شایسته و درخور بخش بهداشت و درمان هستیم. امروز بالغ بر ۴۸ طرح و پروژه مهم در سطح استان مرکزی به بهره‌برداری رسید، سازمان برنامه و بودجه در کنار دیگر بخش‌های دولت تلاش کرد طرح‌های نیمه‌تمام سنواتی و مزمن که بعضاً سه دهه از آنها گذشته بود در دولت سیزدهم به اتمام برسد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: یکی از طرح‌های افتتاحی شهر اراک بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) است که مطالعات آن از سال ۸۳ شروع و عملیات اجرایی از سال ۸۷ آغاز شد و دولت سیزدهم کار را با ۵۵ درصد پیشرفت تحویل گرفت، تلاش بر این بود با تخصیص منابع زمان اتمام پروژه‌ها را کوتاه کنیم که این در بسیاری از موارد محقق شد.

منظور عنوان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم از ابتدای سال برنامه تفصیلی پیش‌بینی شده است و زمانبندی‌های طرح‌های دولت تا پایان سال مشخص شد و بناست طرح‌های زیادی تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. همچنین سه بیمارستان با مرکز دیالیز امروز به بهره‌برداری رسیدند ‌به‌طوری که با افتتاح‌های امروز ۷۵۰ تخت بیمارستانی در شهر اراک به ظرفیت درمانی و بهداشتی اراک اضافه شد. مجموعاً ۱۴۵۰ تخت بیمارستانی در اراک وجود دارد که با این افتتاح‌ها ۵۰ درصد به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی افزوده شد.

وی با بیان اینکه ارزش مجموع طرح‌های افتتاحی کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده‌ است، گفت: سرانه بیمارستانی در گذشته برای هر هزار نفر ۲.۴ درصد بود اما امروز با افتتاح پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان کشور این سرانه به ۲.۸ رسیده است. امروز سطح خدمات بهداشت و درمان کشور به سطح کشورهای پیشرفته نزدیک شده و جزو کشورهای خوب به لحاظ ارائه خدمات بهداشت و درمان محسوب می‌شویم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: کشور ایران در شاخص توسعه انسانی در بین کشورهای دنیا رتبه ۷۰ را به خود اختصاص داده است که وضعیت بسیاری خوبی است و باید این رتبه ارتقا پیدا کند. امروز کشور ما در شرایطی قرار دارد و در همه شاخص‌ها اعم از شاخصه‌های توسعه‌ای، زیرساختی، امنیتی و دفاعی جزو کشورهای مورد احترام و تقدیر هستیم. امیدوارم این مسیر تحت رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه تداوم داشته باشد.

منظور خاطرنشان کرد: دولت‌ها تغییر می‌کند اما سیاست‌های نظام ثابت است و پیام نظام؛ پیام اقتدار، عزت و خدمت‌گذاری به مردم و امید به آینده است اگر هر شرایطی در کشور اتفاق افتد مسیر نظام جمهوری اسلامی با عزت و قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۲۹۲٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha