قاچاق محصولات از جمله مشکلات صنعت اسباب بازی است
قائم مقام وزیر صمت:

قاچاق محصولات از جمله مشکلات صنعت اسباب بازی است

قائم مقام وزیر صمت گفت: مشکلاتی از قبیل دردسرهای صادراتی یا قاچاق محصولات یا تعرفه‌ها و فرآیند ثبت و سفارش برای تامین مواد اولیه از جمله چالش‌های موجود در صنعت اسباب بازی است.

به گزارش بازار، سید مهدی فرحی با اشاره به چالش های تولیدکنندگان اسباب بازی گفت: مشکلات این صنعت هم عموما همان مشکلاتی است که سایر صنایع عمومی دیگر هم با آن مواجه هستند. مشکلاتی از قبیل دردسرهای صادراتی یا قاچاق محصولات یا تعرفه ها و فرآیند ثبت و سفارش برای تامین مواد اولیه از جمله چالش های موجود در این صنعت است.

وی از تاکید وزیر صمت بر حمایت از صنعت اسباب بازی خبر داد و افزود: باید توجه داشت که صنعت اسباب بازی یک حوزه خلاق بوده و از همین جهت باشد بیشتر مورد حمایت قرار گیرد. اخیرا هم با توجه به تاکید وزیر توجه بیشتری به آن می شود و هویت بیشتری به آن داده شده است. ما هم در وزارت صمت به دنبال این هستیم که از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شده و به حل آنها کمک کنیم.

فرحی همچنین روند توسعه در این صنعت را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: شاید به نقطه ایده آل فاصله زیادی داشته باشیم اما بدون شک وضعیت تولید از نظر کیفیت و تنوع محصولات قابل مقایسه با سال های گذشته نیست. این روند روبه رشد کاملا مشهود بوده و کاملا ملموس است.

قائم مقام وزیر صمت ادامه داد: برخی تولید کنندگان شغل خود را عوض کرده و به سمت صنعت اسباب بازی آمده اند. این نشان می دهد که جذابیت های سرمایه گذاری در این صنعت روبه افزایش بوده و مطمئن هستم که آینده خوبی در انتظار فعالین این صنعت است.

کد خبر: ۲۹۲٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha