۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
پروژه های دولتی تنها مسیر ادامه حیات تولید کنندگان صنایع ساختمانی است
مدیر عامل شرکت فرآورده های اترک بلوک:

پروژه های دولتی تنها مسیر ادامه حیات تولید کنندگان صنایع ساختمانی است

گرگان- رضایی، مدیر عامل شرکت فرآورده های اترک بلوک گفت: به دلیل کمبود نقدینگی پروژه های دولتی تنها مسیر ادامه حیات تولید کنندگان صنایع ساختمانی است.

جمال رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مواد اولیه شرکت فرآورده های اترک بلوک از معادن تبریز و بخشی دیگر آن حدود ۲۰ درصد از معادن همدان تهیه می شود.

مدیر عامل شرکت فرآورده های اترک بلوک افزود: ما سعی کردیم مواد اولیه که برای محصولات استفاده می کنیم بومی سازی شود اما متاسفانه در گلستان پوکه معدنی وجود ندارد و به ناچار باید از سایر استان ها وارد کنیم که حمل و نقل هزینه بسیار زیادی را به شرکت ها تحمیل می کند.

وی با اشاره به تاثیر رکورد بر پروژه های شرکت خاطرنشان کرد: صنعت ساختمان یکی از صنعت های مهم کشور است که صنایع بسیاری نیز از وجود آن ریشه می گیرد.

رضایی ادامه داد: متاسفانه شرایط اقتصادی باعث شده، با دپوی محصولات در کارخانه مواجه شویم که دلیل اصلی آن نقدینیگی و سیاست های انقباضی دولت است.

وی تاکید کرد: اکثر ساختمان سازها از عدم فروش واحدهای ساخته شده گلایه دارند که این مسئله سبب کاهش نقدینگی شده است.

مدیر عامل شرکت فرآورده های اترک بلوک با بیان اینکه به دلیل کمبود نقدینگی بخش اعظم کار ما پروژه های دولتی است، خاطرنشان کرد: پروژه های دولتی تنها مسیر ادامه حیات تولید کنندگان صنایع ساختمانی است اما در پروژه های خودجوش ساختمانی به دلیل مشکلات و کمبود نقدینگی که دارند، این تقاضا وجود ندارد لذا می طلبد مسئولان بیش از این هوای این صنعت را داشته باشند.

رضایی تاکید کرد: سیاست های انقباضی بانک ها برای کنترل تورم اعمال می شود اما باید تبصره هایی در نظر گرفته و تسهیلاتی به صنعت ساختمان اعطا شود تا این چرخه بتواند ادامه حیات دهد.

کد خبر: ۲۹۲٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha