۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
مقاومت دولت در واگذاری امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی انتقاد کرد؛

مقاومت دولت در واگذاری امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی

گرگان- علی محمدی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان تخصصی و خصوصی بخش کشاورزی در کشور محسوب می شود اما دولت در واگذاری برخی امور به این سازمان مقاومت می‌کند.

حجت اله علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فلسفه وجودی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی افزایش ضریب نفوذ دانش در واحد های تولیدی است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران افزود: متاسفانه با توجه به شرایط موجود کشور هنوز کشاورزی به صورت سنتی انجام می شود و نتوانستیم ضریب نفوذ دانش را در این حوزه افزایش دهیم.

وی گفت: تا کشاورزی اقتصادی نشود قطعا در افزایش کمی و کیفی محصول مشکلات زیادی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در اقتصاد کشاورزی باید دو نگاه ایجاد شود، ادامه داد: نگاه دولتی باید متفاوت باشد و دانش را هم به عنوان یک نهاده تلقی کند اما بخش دولتی هنوز آنقدر که برای کود، سم و ادوات کشاورزی اهمیت قائل است و یارانه می پردازد به دانش اهمیت نمی دهد.

علی محمدی تصریح کرد: بخش خصوصی به دو بخش سازمان نظام مهندسی و تشکل های بخش کشاورزی تقسیم می شود و بایستی واحد های تولیدی نسبت به اهمیت دانش توجه کنند تا بتوانیم از ظرفیت کارشناسان استفاده کنیم.

دخالت دولت در اجرا

وی گفت: سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین سازمان تخصصی و خصوصی بخش کشاورزی در کشور محسوب می شود اما دولت در واگذاری برخی امور به این سازمان مقاومت می کند.

علی محمدی گفت: امیدواریم بتوانیم در حوزه مهارت آموزی و آموزش کارشناسان و ایجاد مراکز خدمات غیر دولتی خدمات بیشتری ارائه کنیم.

وی بیان کرد: نقش دولت در دنیا و در تجارت جهانی صرفا نظارت است و حق ندارد در موضوعات اجرایی ورود کند زیرا این مسئله یک ایراد بزرگ به حساب می آید.

وی تصریح کرد: اگر دولت دست از تصدی گری بردارد امیدواریم معضل بازار محصولات کشاورزی حل و فصل شود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در کمبود و مازاد محصولات کشاورزی مشکل داریم، گفت: تجربه نشان داده با ورود بخش خصوصی مشکلات حل شده و نمونه بارز آن بازار تخم مرغ است.

سازمان نظام مهندسی آموزش تئوری را کنار گذاشته است

وی با انتقاد از اینکه بسیاری از شرکت های دولتی مانند پشتیبانی امور دام در بازار سهیم هستند، بیان کرد: دولت باید بیدار شود و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی آموزش تئوری را کنار گذاشته است و به سمت آموزش عملی رفته زیرا دانش آموختگان صرفا با یک مدرک به سازمان می آیند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران تاکید کرد: به دنبال دریافت حقوق از دانش هستیم به نحوی که کارشناس هر چه خدمات بیشتری ارائه دهد دستمزد بیشتری دریافت خواهد کرد.

وی با تاکید به اینکه این استان نباید ظرفیت های خود را نادیده بگیرد، یادآور شد: یک سری مشکلاتی در صدور مجوزها در بخش کشاورزی وجود داشت که پیگیری خواهم کرد.

کد خبر: ۲۹۲٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha