۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
ضرورت بازنگری در طرح هادی ۲۵۴ روستای زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان تاکید کرد؛

ضرورت بازنگری در طرح هادی ۲۵۴ روستای زنجان

زنجان- خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: تاکنون طرح هادی ۴۱۹  روستای استان بازنگری شده و در حال حاظر نیز ۲۵۴ روستا نیازمند تهیه طرح بازنگری است.

رضا خواجه ای در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، گفت: بازنگری طرح هادی و حفظ هویت روستا اولویت مهم بنیاد مسکن است.

وی با بیان اینکه تاکنون طرح هادی ۴۱۹ روستای زنجان بازنگری شده است، اظهار کرد: در حال حاظر نیز ۲۵۴ روستا نیازمند تهیه بازنگری در این طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: طرح هادی روستایی در یک افق ۱۰ ساله تهیه می‌شود و بازنگری طرح‌های هادی با هدف رفع محرومیت، فراهم‌کردن زمینه توسعه و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها انجام می‌شود.

خواجه ای هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی اعلام کرد و گفت: این طرح‌ ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

وی تصریح کرد: بازنگری طرح هادی یک مطالبه ملی است و در بیشتر روستاها این خواسته بر اساس نیاز و در برخی مواقع الحاق اراضی افراد به محدوده بافت برای انجام ساخت و ساز انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.

کد خبر: ۲۹۱٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha