۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
۲۶۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی، نتیجه حمایت صنعت گاز از ساخت ایرانی
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد

۲۶۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی، نتیجه حمایت صنعت گاز از ساخت ایرانی

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد حمایت این شرکت از سازندگان ایرانی سبب ۲۶۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در دولت سیزدهم شده است.

به گزارش بازار، محسن مظلوم فارسی‌باف گفت: امضای قرارداد با بیش از ۲۰۰ مجموعه دانش‌بنیان کشور و ۶۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد و مجوز اخذشده به‌منظور امضای قرارداد همکاری با زیست‌بوم نوآوری کشور تنها در دوره سه‌ساله دولت سیزدهم رخ داده است.

وی افزود: صرفه‌جویی ارزی ۲۶۰ میلیون دلاری ناشی از بومی‌سازی و ساخت داخل ۴۱ قلم کالای راهبردی نیز از مهم‌ترین اقدام‌ها و برنامه‌های صنعت گاز کشور در دولت سیزدهم بوده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده از سوی این مدیریت در زمینه توسعه همکاری صنعت گاز و دانشگاه‌ها از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، گفت: شرکت ملی گاز ایران پارسال عنوان دستگاه منتخب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه توسعه تعاملات پایدار صنعت و دانشگاه را گرفت و همین موضوع نشان از توجه به نهاد علم در صنعت گاز است.

فارسی‌باف ادامه داد: این شرکت همچنین اکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد جاری با دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری کشور امضا کرده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران درباره اقدام‌های انجام‌شده در حوزه توسعه ساخت بار اول در این دولت، توضیح داد: مجموع معادل ارزی مجوزها و قراردادهای ساخت بار اول و قراردادهای توسعه فناوری ۷۷ میلیون یورو و مجموع معادل ارزی مجوزهای در دست اقدام ساخت بار اول، حدود ۶۰ میلیون یورو است.

فارسی‌باف تصریح کرد: همچنین با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دی‌ماه ۱۴۰۲ در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز نیز مقرر شد اعتبار معادل ارزی ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: ورود به کسب‌وکارهای نوین مانند توسعه فناوری مینی‌ال‌ان‌جی، هیدروژن و تحول دیجیتال و ورود به فناوری‌های بهینه‌سازی انرژی مانند توربواکسپندر و ORC (چرخه ترمودینامیکی تولید برق) از دیگر اقدام‌ها در حوزه پژوهش و فناوری صنعت گاز است.

براساس این گزارش، شرکت ملی گاز ایران در سال ۱۴۰۲، به‌عنوان دستگاه منتخب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تعاملات پایدار صنعت و دانشگاه انتخاب شد.

کد خبر: ۲۹۱٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha