۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
بهره برداری از ۴۸ واحد نیروگاهی تجدیدپذیر به ظرفیت ۳۱۶ مگاوات طی سه ماه آینده
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد

بهره برداری از ۴۸ واحد نیروگاهی تجدیدپذیر به ظرفیت ۳۱۶ مگاوات طی سه ماه آینده

معاون وزیر نیرو از نرخ رشد ۸۰ درصدی احداث نیروگاه های تجدیدپذیر کشور با بهره برداری از ۴۸ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۳۱۶ مگاوات در ۱۲ استان کشور طی سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش بازار، محمود کمانی در حاشیه مراسم افتتاح فاز دوم بزرگترین خط تولید پنل خورشیدی در کشور و افتتاح برخط ۱۳ نیروگاه تجدیدپذیر در ۷ استان، با بیان اینکه ریل‌گذاری این صنعت با حمایت دولت سیزدهم به ثمر نشسته است که در نتیجه این امر ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با دستور رییس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در شورای عالی انرژی، مصوب و هدفگذاری شد، اظهار کرد: با اخذ مجوزهای مربوطه از شورای عالی اقتصاد، مناقصات متعددی برگزار شده است و هم اکنون برای ظرفیت بیش از ۱۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، پروانه احداث صادر شده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها با درصدهای پیشرفت مختلف در حال احداث هستند که با بهره برداری از آنها سهم تجدیدپذیر از سبد انرژی کشور به بیش از ۱۰ درصد صعود خواهد کرد.

کمانی اضافه کرد: نیروگاه‌های احداث شده با ترکیبی از مدل‌های مختلف سرمایه گذاری همچون ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، یا از طریق مدل تامین برق صنایع و احداث نیروگاه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی به بهره برداری رسیدند.

کمانی همچنین با اشاره به افتتاح فاز دوم بزرگترین کارخانه تولید پنل خورشیدی به ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات، خاظرنشان کرد: فاز نخست این کارخانه به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در سال ۱۴۰۱ با حضور رییس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی افتتاح شد و حال شاهد افتتاح خطوط جدید هستیم؛ با افتتاح دو خط جدید به ظرفیت مجموع ۱۸۰۰ مگاوات پنل خورشیدی، ظرفیت تولید یکپارچه زنجیره ارزش پنل خورشیدی در مجموع به ۲۳۰۰ مگاوات رسیده است. این مجموعه در شهرستان خمین استان مرکزی در مدت ۱۳ ماه ساخته و راه‌اندازی شده است.

رییس سازمان ساتبا از نرخ رشد ۸۰ درصدی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور با بهره‌برداری از ۴۸ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۳۱۶ مگاوات در ۱۲ استان کشور طی سه ماه آینده خبر داد و یادآور شد: هم اکنون ظرفیت منصوبه تجدیدپذیر کشور به حدود ۱۲۰۰ مگاوات رسیده است که سهم دولت سیزدهم از این ظرفیت حدود ۳۴۶ مگاوات است که نسبت به ظرفیت منصوبه در سال های گذشته نرخ رشد بیش از ۴۰ درصدی داشته است.

کد خبر: ۲۹۱٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha