۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
بیش از ۵۰ درصد اراضی به سامانه‌های آبیاری سطحی مجهز هستند
مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد:

بیش از ۵۰ درصد اراضی به سامانه‌های آبیاری سطحی مجهز هستند

عباسی، مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد گفت: بنابر آمار بیش از ۵۰ درصد اراضی به انواع سامانه‌های آبیاری سطحی تجهیز هستند.

به گزارش بازار، فریبرز عباسی گفت: بنابر آمار بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی به انواع سامانه‌های مدرن سطحی یا تحت فشار تجهیز شدند که براین اساس ۳۵ درصد از اراضی آبی به انواع سامانه‌های تحت فشار و بیش از ۵۰ درصد اراضی آبی به انواع سامانه‌های سطحی مجهز هستند.

او با بیان اینکه امسال اعتبارات سامانه‌های نوین آبیاری ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود: امسال با حمایت و پیگیری وزارت جهاد و سازمان برنامه و بودجه ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای سامانه‌های نوین آبیاری داریم که در صورت تخصیص ۱۰۰ درصد، امکان توسعه سامانه نوین آبیاری در ۵۰ هزارهکتار اراضی وجود دارد.

عباسی ادامه داد: با توجه به ظرفیت خدمات فنی و مهندسی این امکان وجود دارد که سالانه ۴۰۰ هزارهکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شوند، اما این امر منوط به تخصیص اعتبار است. از این رو بخشی از برنامه اتکا به اعتبار دولتی و بخش دیگر کمک از سایر نهادها همچون ستاد فرمان اجرایی امام است.

مجری طرح توسعه سامانه نوین آبیاری گفت: براساس گزارش‌های مدون سازمان بین المللی و مراجع علمی معتبر، اثرگذاری اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در کاهش حجم آبیاری، ارتقای بهره وری و کاهش سایر نهاده‌ها غیرقابل انکار است و همواره طبق ارزیابی‌های صورت گرفته اجرای این سامانه در افزایش ۳۰ درصدی بهره وری، کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب و ۳۰ تا ۴۰ درصدی مدیریت اثر گذار است.

کد خبر: ۲۹۱٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha