۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
امروز برق ۲۵ اداره پرمصرف تهران قطع شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ:

امروز برق ۲۵ اداره پرمصرف تهران قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: از نیمه خرداد ماه امسال همزمان با شروع طرح مدیریت مصرف برق ادارات، برق ۸۰ اداره پرمصرف در کشور قطع شد.

به گزارش بازار، مازیار جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور با بیان اینکه امروز مصرف برق نسبت به اوایل هفته جاری ۱۵۰۰ مگاوات افزایش پیدا می‌کند، گفت: مصرف برق در کشور به بیش از ۷۲ هزار مگاوات خواهد رسید که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ هزار مگاوات، معادل مصرف برق دو استان فارس و بوشهر بیشتر است.

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور در خصوص میزان مصرف در بخش‌های مختلف گفت: در حال حاضر صنایع با ۳۶ درصد و بخش خانگی و با ۳۳ درصد بیشترین مصرف برق را دارند.

وی با بیان اینکه مشترکان باید مصرف خود را مخصوصاً در اوج مصرف یعنی ساعت ۱۱ تا ۱۷ مدیریت کنند، گفت: برای مثال مشترکان کولر آبی خود را روی دور کند بگذارند و اگر مشترکی کولر گازی دارد دمای آن را روی ۲۴ درجه تنظیم کند که این کار باعث می‌شود هم مصرف برق و هم قبض برق خود مشترک کاهش یابد.

برق ۸۰ اداره پرمصرف کشور قطع شد
همچنین در ادامه، کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از قطع برق ۸۰ اداره پرمصرف از شروع طرح مدیریت مصرف برق ادارات از نیمه خرداد امسال خبر داد و گفت: امروز نیز برق ۲۵ اداره در تهران به دلیل مصرف بالا قطع شد.

وی اظهار کرد: تغییر ساعت کاری ادارات به ۶ صبح تا ۱۳ ظهر، خاموش‌کردن وسایل سرمایشی یک ساعت مانده به تعطیلی ادارات، تنظیم سیستم سرمایشی روی ۲۴ درجه در کولرهای گازی و تنظیم کولرهای آبی روی دور کند و همینطور استفاده از مولد در کاهش مصرف برق ادارات مؤثر است.

کد خبر: ۲۹۱٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha