۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
۶۳ میلیون قطعه لوازم خانگی در کشور شناسه‌دار است
معاون وزیر صمت:

۶۳ میلیون قطعه لوازم خانگی در کشور شناسه‌دار است

سمنان- معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به راهبردهای دولتی در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده، گفت: ۶۳ میلیون قطعه لوازم خانگی در کشور شناسه‌دار است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مهدی برادران بعد از ظهر سه شنبه در هفتمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در سالن همایش استانداری سمنان ضمن اشاره به راهبردهای دولت سیزدهم در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده، تاکید کرد: طرح شناسه دار کردن لوازم خانگی برای مقابله با توزیع کالای قاچاق و بی کیفیت یکی از تاکیدات وزارت صنعت معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه در این راستا اقدامات خوبی در سراسر کشور با همکاری تولیدگران صورت گرفته است، افزود: ۶۳ میلیون قطعه لوازم خانگی در کشور شناسه‌دار است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت همچنین با بیان اینکه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعه تولیدی در کشور شناسه‌ اختصاصی دارد، تاکید کرد: این شناسه ها نشان می دهد که یک لوازم خانگی در کجا و تحت چه شرایطی تولید و عرضه شده تا مصرف کننده اطمینان خاطر داشته باشد.

برادران با بیان اینکه این راهبرد در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه قطعات تقلبی موثر است، افزود: دولت سیزدهم شهید رئیسی بر ضرورت رعایت حقوق مصرف کننده تاکید ویژه داشت.

وی افزود: خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتری در کنار مسائل مهمی چون ارتقا و ضمانت کیفیت در زمره مسائلی هستند که در حمایت از حقوق مصرف کنندگان مورد تاکید دولت سیزدهم قرار دارد

معاون وزیر صمت احیای واحد های راکد را از دیگر راهبردهای ویژه اقتصادی دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: چهار هزار و ۱۱۸ واحد تولیدی راکد صنعتی در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته و این امر سبب تثبیت هزاران شغل شده است.

به گزارش بازار، در این مراسم ۲۳ واحد تولیدکننده استان سمنان گواهی و تندیس حقوق مصرف کننده خود را دریافت کردند.

کد خبر: ۲۹۱٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha