۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
سند جامع انرژی استان اصفهان تدوین می شود| مدیریت مصرف برق با مدل پیشنهادی صنایع
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

سند جامع انرژی استان اصفهان تدوین می شود| مدیریت مصرف برق با مدل پیشنهادی صنایع

اصفهان-شریفی؛مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از تدوین سند جامع انرژی اصفهان خبر داد وگفت: برای مدیریت ناترازی انرژی در استان که معمولا در مردادماه رخ می دهد،در حال برنامه ریزی هستیم.

امید شریفی در گفت و گو با خبرنگار بازار، درباره مدیریت ناترازی در حوزه برق اظهار کرد: ناترازی ‌هایی که در حوزه برق استان وجود دارد با همراهی صنایع قابل مدیریت هستند تا از پیک مصرف با کمترین آسیب به واحدهای صنعتی استان عبور کنیم.

وی افزود: برای مدیریت ناترازی مقرر شده تا بخش خصوصی با نمایندگی خانه صنعت و معدن با شهرک ‌های صنعتی استان مذاکره و مدل پیشنهادی این شهرک ‌ها برای مدیریت مصرف برق در تابستان را به استانداری ارائه کنند، از سوی دیگر شورای انرژی استان تدوین سند جامع انرژی استان را در دستور کار دارد.

بسته جامع در راستای مدیریت ناترازی در حوزه گاز

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: خوشبختانه در فصل سرد سال به بسته جامعی در راستای مدیریت ناترازی در حوزه گاز دست یافتیم و این بسته پیشنهادی به سطح ملی ارائه شد؛ با توجه به جامع بودن این بسته، در حال حاضر به رویه‌ ای برای استان تبدیل شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: بر همین اساس به دنبال این هستیم که از استان اصفهان پیشنهاد جدیدی برای حوزه برق نیز به سطح ملی ارائه شود.

وی گفت: طبق پیش ‌بینی ‌های هواشناسی در تابستان سال‌ جاری دمای هوا بین یک و نیم تا دو درجه نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره بر الگوهای موجود در حوزه انرژی برق اظهار کرد: بر اساس این الگوها، به ازای هر درجه افزایش دما پنج هزار مگاوات افزایش مصرف برق را در سطح کشور خواهیم داشت.

شریفی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته ناترازی ثبت شده در سراسر کشور برابر با ۱۲ هزار مگاوات بوده و این در حالی است که پیش بینی ها نشان می دهد این ناترازی در سال جاری به ۱۷ هزار مگاوات خواهد رسید.

وی گفت: ما در فصول عادی سال در استان اصفهان میزان تولید و مصرف برق تقریباً برابر و ترازی داریم اما در پیک مصرف که معمولا اوج آن در مرداد ماه اتفاق می ‌افتد شاهد ناترازی هستیم؛ بر این اساس پیش بینی شده است که از کل ناترازی موجود در کشور، بین یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۹۰۰ مگاوات سهم استان اصفهان باشد. برای مدیریت این ناترازی دستورالعمل‌هایی به استان‌ها از سطح ملی ابلاغ می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: معتقد هستیم در اجرای دستورالعمل های سطح ملی باید همواره شرایط استان را در نظر داشته باشیم؛ شاه کلید در نظر گرفتن شرایط استان این است که اگر مجبور به قطع برق صنایع در ساعاتی از روز و یا هفته شدیم حتماً این قطعی برق از قبل به صنایع اعلام شده باشد و براساس مدلی که واحدهای صنعتی به ما ارائه می‌ کنند، برق صنایع قطع شود.

تلاش شورای انرژی استان در تدوین سند جامع انرژی استان اصفهان

شریفی در پایان خاطرنشان کرد: با همین رویکرد تاکنون جلسات بسیاری برگزار و همانطور که گفته شد، مقرر شد خانه صمت استان مدل پیشنهادی برای مدیریت مصرف برق در تابستان را ارائه کند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به تلاش شورای انرژی استان در تدوین سند جامع انرژی استان اصفهان گفت: برای عبور از پیک مصرف برق در تابستان با کمترین آسیب به واحدهای صنعتی استان اصفهان، مقرر شده تا مدل پیشنهادی برای مدیریت مصرف برق از سوی شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی به استانداری ارائه شود. مدیریت ناترازی بر اساس این مدل در استان انجام خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۱٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha