۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
تسهیل صادرات با پیوستن ایران به سیستم بین المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی
یک مقام مسئول در سازمان استاندارد:

تسهیل صادرات با پیوستن ایران به سیستم بین المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی

کمالی مدیرکل سازمان ملی استاندارد ایران گفت:  این سازمان به کمیته مدیریتی سیستم بین‌المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی پیوسته است. این کار به تسهیل صادرات برخی از کالاها منجر می شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: احمد کمالی مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در استانداردهای بین المللی سازمان ملی استاندارد امروز در نشست خبری مزایای عضویت سازمان استاندارد در مجامع بین المللی با رویکرد جهش تولید، گفت: براساس ماده قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد؛ ۴ وظیفه و ماموریت اصلی بر عهده سازمان ملی استاندارد است که این ۴ ماموریت عبارتند از استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه شناسی بر همین اساس در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد از سال ۱۴۰۰ براساس استراتژی های این سازمان برنامه ریزی های برای انجام و اجرای ماموریت ها با رویکرد تحولی گذاشته شد به این معنا که از فرصت های بین المللی در راستای تسهیل تجارت، تسهیل صادرات، کمک به بخش خصوصی و تولید کنندگان با رویکرد رفع موانع فنی انجام شود و در نتیجه یکی از برنامه هایی که در دستور کار سازمان قرار گرفت عضویت و ارتقا عضویت در سازمان های بین المللی مرتبط با استاندارد بود.

او اظهار داشت: براین اساس پیوستن سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته مدیریتی سیستم بین المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین المللی الکترونیکی ICE از سال ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گرفت و این مهم در سال ۱۴۰۲ محقق شد.

وی با بیان اینکه ۵۳ کشورعضو کمیته مدیریتی سیستم بین المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین المللی الکترونیکی ICE هستند، افزود: با ملحق شدن ما به این سیستم بین المللی موانع فنی در خصوص تجارت و صادرات قطعات الکترونیکی تولید داخل رفع می شود بطوری که قطعات و تجهیزات الکترونیکی که مورد تایید سازمان های ارزیابی انطابق داخلی ما تایید می کنند دیگر نیازی نیست که مورد تایید سایر سیستم های کشورهای دیگر قرار بگیرند.

کمالی بیان داشت: کشورهای آمریکا، کانادا، ژاپن، فرانسه، چین، عربستان سعودی، هند، ترکیه و ... از جمله کشور عضو کمیته مذکور هستند و در حال حاضر حاضر نیز چندین نهاد درخواست عضویت در این سیستم را دارند.

وی بیان داشت: پیوستن سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته مدیریتی سیستم بین المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین المللی الکترونیکی ICE مزایایی از جمله رفع موانع فنی صادرات و تجارت داخلی از جمله ایجاد و رونق نهادهای کسب و کار برای نهادهای ارزیابی داخلی و همچنین جلوگیری از خروج ارز جهت دوباره کاری و کار مجدد ارزیابی انطباق در خصوص قطعات تجهیزات الکترونیکی، افزایش اعتبار و وجهه فنی کشور در مجامع مختلف و افزایش سرعت در صادرات محصولات را دارد.

مدیرکل مطالعات تطبیقی و مشارکت در استانداردهای بین المللی سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: ۲۳ دسته از محصولات تولیدی از جمله شرکت های تولید کننده محصولات لوازم خانگی، تجهیزات روشنایی، وسایل صوتی و تصویری می توانند از برکات عضویت در این کمیته بهره مند شوند.

کد خبر: ۲۹۱٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha