۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
اشتغال پایدار در گرو راه‌اندازی چرخ پروژه‌های عمرانی| گلستان فاقد مدیریت قوی برای تجمیع منابع است
دبیر انجمن پیمانکاران گلستان تاکید کرد؛

اشتغال پایدار در گرو راه‌اندازی چرخ پروژه‌های عمرانی| گلستان فاقد مدیریت قوی برای تجمیع منابع است

گرگان- بهرامعلی‌نژاد، دبیر انجمن پیمانکاران گلستان گفت: ساده‌ترین و کم زمان برترین راه رسیدن به اشتغال پایدار راه‌اندازی چرخ پروژه‌های عمرانی است.

علی بهرامعلی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار بازار با انتقاد از اینکه بسیاری از قوانین در بدنه کارشناسی مغفول مانده است، اظهار کرد: ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که با حضور بخش خصوصی می‌توان اتفاقات بسیار خوبی رقم زد اما مدیریتی قوی که تمام منابع را تجمیع کند و اعتماد به وجود بیاورد، وجود ندارد.

دبیر انجمن پیمانکاران گلستان افزود: در سالیان اخیر اعضای انجمن پیمانکاران در راستای مسئولیت اجتماعی و نوع دوستی خود با تمام مشکلاتی که داشتند در مسائل مختلف مثل آزادسازی زندانیان، کمک به ستاد کرونا، کمک به سیل زدگان آق قلا و تجهیز مسکن محرومان کمیته امداد در کنار مسئولان حضور داشتند.

بهرامعلی نژاد تصریح کرد: شرکت‌های پیمانکاری خصوصی بوده اما به دولت وابسته هستند و مشکلاتی مانند عدم پرداخت به موقع مطالبات، اعلام نشدن شاخص‌های واقعی و به روز تعدیل از سوی نظام فنی و اجرایی کشور، عدم همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات به شرکت‌های پیمانکاری، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و عدم توجه بعضی از مدیران به پیمانکاران بومی باعث دلسردی و کاهش تعداد شرکتهای فعال استان شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های پیمانکاری به ۶۰۰ شرکت کاهش یافته و از این تعداد شاید ۲۵۰ مجموعه فعال باشند این در حالی است که پنج سال گذشته این عدد بالای هزار شرکت بود.

پیگیری برای سهم بودجه بیشتر

دبیرانجمن پیمانکاران گلستان گفت: پروژه های عمرانی نقش بسیار موثری در اشتغالزایی دارند و نسبت به سایر اقداماتی که منجر به اشتغال زایی می شود، پروژه ها و کارگاه های عمرانی سریعتر آغاز شده و اقشار مختلفی را درگیر می‌کند که این موضوع قطعاً در بهبود اقتصاد استان اثرگذار خواهد بود بنابراین ساده‌ترین و کم زمان برترین راه رسیدن به اشتغال پایدار راه‌اندازی چرخ پروژه‌های عمرانی است.

وی در پایان ضمن تشکر از نمایندگان مجلس که در حل مشکلات پیمانکاران استان پیگیر بودند درخواست کرد که مدیران دستگاه های اجرایی همراه با نمایندگان استان تلاش و پیگیری بیشتری در سطح ملی و وزارتخانه‌ها برای گرفتن سهم بیشتری از بودجه وزارتخانه‌ها و همچنین از محل مصوبات سفر برای استان داشته باشند تا قسمتی از این عقب ماندگی استان جبران شود.

کد خبر: ۲۹۱٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha