۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
از آب بازی تا نور افشانی، ۷ دلیل برای اینکه تور ارمنستان جشن آب را رزرو کنید!

از آب بازی تا نور افشانی، ۷ دلیل برای اینکه تور ارمنستان جشن آب را رزرو کنید!

جشن آب ارمنستان فرصت یک تفریح فوق‌العاده و شرکت در فستیوالی ۲ هزار ساله با ریشه مذهبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به گزارش بازار، جشن آب ارمنستان فرصت یک تفریح فوق‌العاده و شرکت در فستیوالی ۲ هزار ساله با ریشه مذهبی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ پس تا دیر نشده از طریق رزرو تور ارمنستان در این فستیوال بی‌نظیر شرکت کنید. در این جشن که به نام وارداوار یا وارتاوار معروف است، مردم روی یکدیگر آب می‌پاشند و اعتقاد دارند که این کار نماد پاکی از گناه و تبرک است. برای اطلاع از چگونگی برگزاری این جشن و دلایلی که باید در آن شرکت کنید همراه ما باشید.

نحوه برگزاری جشن آب ارمنستان؛ چه چیزی در انتظار شماست؟

جشن آب‌بازی در ارمنستان با مراسم تجلی مسیح در کلیساها آغاز می‌شود؛ پس از آن شاهد تقدیس میوه و آب هستیم که از این طریق به آن‌ها برکت داده می‌شود. در نهایت بعد از تمامی این مراسم‌ها مردم به خیابان، کوچه و پارک‌ها می‌روند و تفریح شروع می‌شود. اگر در تور ارمنستان ویژه جشن آب شرکت کنید شما هم می‌توانید همراه مردم در این تفریح پرهیجان شرکت کنید. هر کس با هر چیزی که دستش باشد می‌تواند روی بقیه آب بریزد. این کار معمولا با تفنگ آب‌پاش، سطل و کیسه پلاستیکی انجام می‌شود و غریبه و آشنا هم ندارد؛ شما روی هر فردی که ببینید می‌توانید آب بریزید.

از گوشه و کنار روی شما آب می‌ریزند و شما روی بقیه آب می‌ریزید! مردم از بالکن خانه بر سر عابران آب می‌ریزند و این وسط شاهد ماشین‌های آتش‌نشانی و آب‌پاش شهرداری هم هستیم. جشن آب ارمنستان فقط به آب‌پاشی خلاصه نمی‌شود. در این بین شاهد مراسم‌های مختلف مانند خواندن سرودهای محلی، آزاد کردن کبوتر، رقص و پایکوبی، بازی و مسابقه، پاشیدن گل سرخ، دعا برای جلوگیری از سیل و اجرای نمایش نیز هستیم.

چرا تور جشن آب ارمنستان را رزرو کنیم؟

شاید برایتان سوال باشد چرا باید این تور را رزرو کنید؟ یعنی جشن آب ارمنستان انقدر زیبا و پرهیجان است که بخاطر شرکت در آن اقدام به رزرو تور ارمنستان نمایید؟ در پاسخ باید بگوییم بله؛ اما اگر به دنبال دلایل شرکت در آن هستید، در ادامه مزایای رزرو این تور و شرکت در جشن آب را بیان می‌کنیم:

غرق شدن در شادی و هیجان

وارداوار به معنای واقعی کلمه یک نبرد آبی بزرگ است !مردم در خیابان‌ها روی هم آب می‌پاشند و با سطل، شلنگ و حتی تفنگ‌های آبی به دنبال خنک کردن خود و دیگران در گرمای تابستان هستند. این شادی و هیجان وصف‌ناپذیر است و می‌تواند روحیه هر کسی را شاداب کند.

تجربه فرهنگ و سنت‌های ارمنی

تجربه فرهنگ و سنت‌های ارمنی

جشن آب ارمنستان ریشه در تاریخ و فرهنگ این کشور دارد و نمادی از پاکی، شادی و باروری است. شرکت در این جشن فرصتی عالی برای آشنایی با این سنت‌ها و رسوم و همچنین درک عمیق‌تر فرهنگ ارمنی است.

آشنایی با مردم خونگرم ارمنستان

در صورت شرکت در تور ارمنستان متوجه می‌شوید که در جشن آب، همه مردم فارغ از سن، جنس و مذهب در کنار هم جمع می‌شوند و از این جشن لذت می‌برند. این فرصتی عالی برای آشنایی با مردم خونگرم و مهمان‌نواز ارمنستان و برقراری دوستی‌های جدید است.

لذت بردن از موسیقی و رقص‌های سنتی

در خیابان‌های شهر، موسیقی زنده ارمنی به گوش می‌رسد و مردم با شور و اشتیاق به رقص و پایکوبی می‌پردازند. شما می‌توانید با شرکت در این جشن، از این شور و نشاط و شادابی مردم ارمنستان لذت ببرید.

چشیدن طعم لذیذ غذاهای ارمنی

غذاهای ارمنی به خاطر طعم‌های منحصر به فرد و لذیذ خود شناخته شده‌اند. در طول جشن آب، می‌توانید انواع غذاهای محلی ارمنی مانند خاش، کباب، دلمه، آش و... را در رستوران‌ها و غرفه‌های خیابانی امتحان کنید.

گشت و گذار در میان جاذبه‌های گردشگری

ارمنستان کشوری با تاریخ غنی و جاذبه‌های گردشگری فراوان است. شما می‌توانید در کنار شرکت در جشن وارداوار، از مکان‌های دیدنی ارمنستان مانند کلیسای جامع اچمیادزین، معبد گارنی، و موزه ماتناداران نیز دیدن کنید.

خلق خاطرات به یاد ماندنی

جشن آب، جشنی پر از شور، نشاط و شادابی است که خاطرات به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. شرکت در این جشن فرصتی عالی برای رهایی از استرس و روزمرگی و تجربه لحظات شاد و مفرح در کنار دوستان و خانواده است.

تاریخ جشن آب ارمنستان؛ از چند وقت قبل باید تور ارمنستان را رزرو کنیم؟

جشن آب ارمنستان، هر سال ۱۴ هفته بعد از عید پاک برگزار می‌شود. عید پاک به اعتقاد مسیحیان، همان روزیست که حضرت عیسی بعد از به صلیب کشیده شدن مجددا زده می‌شود. تاریخ این روز بین اواخر ماه مارچ و اوایل آپریل است. از این رو هر سال جشن آب در یکی از روزهای جولای برگزار می‌شود. جشن آب ۲۰۲۴ برابر با ۷ جولای یا ۱۷ تیر ماه است؛ بنابراین اگر دوست دارید تنی به آب بزنید و یک تفریح لذت‌بخش را تجربه کنید از همین حالا اقدام به رزرو تور ارمنستان ویژه جشن آب نمایید.

تور ارمنستان ویژه جشن آب لحظه آخر

تور ارمنستان ویژه جشن آب لحظه آخر

تور ارمنستان ویژه جشن آب را می‌توانید از لحظه آخر رزرو نمایید. لحظه آخر با ارائه پکیج‌های متنوع از آژانس‌های گردشگری مختلف این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا پکیج مدنظر خود را رزرو نمایید و فرصتی عالی برای شرکت در جشن آب ارمنستان و تجربه یک تفریح لذت‌بخش را داشته باشید. برای رزرو آنلاین این تور به سایت لحظه آخر مراجعه نمایید.

کد خبر: ۲۹۱٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha