۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
۵۰ امتیاز برای ساکنان بافت‌های فرسوده| شهروندان با حقوق خود آگاه شوند
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

۵۰ امتیاز برای ساکنان بافت‌های فرسوده| شهروندان با حقوق خود آگاه شوند

آیینی، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: برای تسهیل شرایط نوسازی مسکن در بافت فرسوده ۵۰ امتیاز برای ساکنان این بافت ها تهیه و تدوین شده است و این موضوع را مردم باید مطالبه کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد آیینی در ششمین جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه هر چقدر بسته‌های تشویقی کامل‌تر اجرا شود، روند نوسازی شتاب بیشتری می‌گیرد گفت: دستگاه‌های اجرایی دست اندر کار در زمینه نوسازی بافت فرسوده عمدتا شهرداری‌ها، بانک‌ها، دستگاه‌های خدمات رسان و اداره ثبت اسناد هستند.

شهروندان می‌توانند مراتب را با سامانه پیامکی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شماره ۳۰۰۰۸۶۱۲ و در مراحل بعدی به واحد بازرسی شهرداری‌ها، اداره کل بازرسی استانداری‌ها، سازمان بازرسی کل کشور و در نهایت با دادستان‌ها در میان بگذارند

او ادامه داد: این سوال از سوی شهروندان مطرح است که اگر هر یک از این دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکرده یا در اجرای ظرفیت‌هایی قانونی در این حوزه سر باز بزنند تکلیف آنها چیست؟ پاسخ ما در درجه اول به شهروندان و ساکنان بافت فرسوده این است که ابتدا شهروندان می‌توانند مراتب را با سامانه پیامکی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شماره ۳۰۰۰۸۶۱۲ و در مراحل بعدی به واحد بازرسی شهرداری‌ها، اداره کل بازرسی استانداری‌ها، سازمان بازرسی کل کشور و در نهایت با دادستان‌ها در میان بگذارند.

روند نوسازی مسکن در دو سال دولت سیزدهم به گواه آمار این است که در مقایسه با تمام دولت‌های قبلی در نوسازی بافت فرسوده بی نظیر بوده است

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: روند نوسازی مسکن در دو سال دولت سیزدهم به گواه آمار این است که در مقایسه با تمام دولت‌های قبلی در نوسازی بافت فرسوده بی نظیر بوده است. با این وجود هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. به همین منظور و برای شتاب بخشی به نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده استفاده از حلقه‌های میانی را در دستور کار قرار دادیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند ۱۰۰ هزار حلقه میانی هستیم.

بیش از ۵۰ امتیاز برای ساکنان بافت‌های فرسوده جهت تسهیل شرایط نوسازی مسکن تدوین شده است

آیینی در خصوص اینکه مردم و ساکنان بافت فرسوده باید به حقوق خود آگاه باشند تا بتوانند بهترین مسیر را برای نوسازی و تسهیل شرایط پیش ببرند تاکید کرد: بیش از ۵۰ امتیاز برای ساکنان بافت‌های فرسوده جهت تسهیل شرایط نوسازی مسکن تدوین شده است. یعنی با این شرایط بسیاری از شهروندان از این حقوق خود آگاه نیستند و این کار حلقه‌های میانی است که بی‌واسطه وارد محلات شده و مردم را نسبت به حق و حقوقشان آگاه کنند.

کد خبر: ۲۹۱٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha