۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کارشکنی دستگاهها در نوسازی بافت فرسوده را بررسی می کنیم| نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی
مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی:

کارشکنی دستگاهها در نوسازی بافت فرسوده را بررسی می کنیم| نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی

مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی گفت: وجود ۲.۶ میلیون بنای ناپایدار در کشور می طلبد که دستگاه ها در نوسازی بافت فرسوده نهایت تلاش و همکاری خود را انجام دهند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی در ششمین جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه گام های مثبت زیادی برای نوسازی بافت های فرسوده و بناهای ناپایدار برداشته شده است گفت: دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی ارتباط خوبی با واحد بازرسی سایر نهادها به خصوص قوه مجریه و قوه قضاییه دارد و از شهروندان می‌خواهد چنانچه در مسیر نوسازی واحدهای مسکونی خود با کارشکنی دستگاهی مواجه شدند حتما با این وزارتخانه و این مرکز بازرسی تماس بگیرند.

آمارها نشان می دهد که دو میلیون و ۶۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور داریم

او در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه بازرسی وزارت راه و شهرسازی تلاش خواهد کرد تا هر چه سریعتر این موارد را که عمدتا مربوط به نوسازی بافت فرسوده خواهد بود پیگیری کند ادامه داد: آمارها نشان می دهد که دو میلیون و ۶۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور داریم. این آمار وظیفه دولت و شرکت بازآفرینی شهری ایران را سنگین تر از قبل می کند و بار سنگینی بر دوش شرکت بازآفرینی شهری ایران خواهد بود.

در دولت سیزدهم گام‌های بزرگی در زمینه نوسازی بافت فرسوده برداشته شد که اگر آمارها را بررسی کنیم خواهیم دید که بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده نوسازی شده است

مذنب ادامه داد: خوشبختانه در دولت سیزدهم گام‌های بزرگی در زمینه نوسازی بافت فرسوده برداشته شد که اگر آمارها را بررسی کنیم خواهیم دید که بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده نوسازی شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: دولت سیزدهم رویکرد «مردمی بودن» را در اولویت تمام برنامه‌های خود قرار داده بود و ابتکار تشکیل و راه اندازی حلقه‌های میانی بزرگترین کمک به دولت و نیز شهرداری‌ها در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری به شمار می‌رود. پس قطعا این رویکردی که شرکت بازآفرینی شهری ایران و وزارت راه و شهرسازی در پیش گرفته است، دولت‌های بعدی را نیز در حوزه بافت فرسوده و بنای ناپایدار مطالبه‌گر خواهد کرد.

کد خبر: ۲۹۱٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha