۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
محدودیت برق در ادارات پرمصرف به واسطه کنتورهای هوشمند

محدودیت برق در ادارات پرمصرف به واسطه کنتورهای هوشمند

مدیرکل فناوری‌های نوین شرکت توانیر گفت: اداراتی که نتوانند مدیریت مصرف و کاهش بار را انجام دهند مصرف آنها به طور خودکار توسط کنتورهای هوشمند محدود خواهد شد.

به گزارش بازار، حامد احمدی مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر در «خبر اقتصاد و بازار» از شبکه خبر گفت: برنامه جامعی را برای مدیریت مصرف برق ادارات در پیک تابستان امسال پیش بینی کردیم و در این برنامه به صورت روزانه و هفتگی، مصرف برق ادارات کشور رصد می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این رصد توسط کنتورهای هوشمند انجام می‌شود و در حال حاضر اکثر ادارات کشور به این کنتورها مجهز شده اند.

او افزود: اداراتی که نتوانند مدیریت مصرف و کاهش بار را انجام دهند به طور خودکار توسط کنتورهای هوشمند مصرف آنها محدود خواهد شد. همچنین مقرر شده که اسامی ادارات به نهادهای نظارتی اعلام و به مردم نیز اطلاع رسانی شود.

احمدی با اشاره به راهکارهایی برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و ۶۰ درصدی مصرف در ساعات بعد از پایان کار گفت: بخش اداری می‌تواند مولدهای برق را از ساعت ۱۰ صبح روشن کنند و تا پایان وقت اداری از این طریق تولید برق داشته باشند. همچنین مدیریت مصرف بار وسایل سرمایشی یک نکته کلیدی است و در مناطق گرمسیر کولرهای گازی روی ۲۵ درجه تنظیم شود و در مناطق عادی کولرها روی دور کند قرار داده شوند. قبل از ساعات ۱۳ که پایان ساعت کار اداری است کلیه وسیله سرمایشی خاموش شوند تا مدیریت مصرف محقق شود.

کد خبر: ۲۹۱٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha